lördag 20 april 2024

hoppa på tåget #husdjur

Dagens resa med vår lokförare Åke går mot destination husdjur.
Gissar att det blir både skällande och jamande, kanske även lite kvitter på tåget idag. 

Nu kliver jag & Busan ombord på dagens resa. 
Mitt första husdjur var katten Frida, en liten gosig kattunge fick flytta in då jag var ca 4,5 år.
Det har passerat många katter i mitt liv sedan dess.

Just nu har vi bara en katt. Busan med de glada tassarna, 
för visst ser trampdynan ut som två ögon och en glad mun.

Myskatten, som vet hur man njuter.

Vig är hon också, här tvättar hon magen.

Sköna sovstilar.

Här sitter hon och funderar på något - säkert ett nytt upptåg. (Busan är en mycket klurig katt)

Men som vi saknar vår goding Elvis, den maffigaste och mest tillgivna katt vi någonsin haft.


Det är Åke som håller i Hoppa på tåget. 
Följ länken så hittar du fler resenärer och välkommen att kliva ombord på tåget du också!
Glöm inte att mejla Åke och gissa vem det är som ligger bakom dagens ord, vår glada lokförare har ju en tävling med fina priser.



Nästa vecka ska vi visst på:

V. 17 Picknick







12 kommentarer:

  1. Vilka underbara bilder. Busan med de glada tassarna, så himla läckert :) Myskatten ja, nickar med :) Tack för länken och önskar dig en fortsatt trevlig lördag.

    SvaraRadera
  2. Ja, många katter passerar ju ut och in i ett hushåll med behov av att ha katt som terapi, älskade pälsklingar...det är katter som får mig att må bra många ggr.

    Ha nu en fin lördag Lillasyster.

    SvaraRadera
  3. Så många fina kattbilder du bjuder på i dag. Min första katt hette också Frida men hon fick många smeknamn också. Kärt barn har många namn :D

    Önskar en fin lördag!

    SvaraRadera
  4. Katterna är ju bara för söta...det är så rogivande å underhållande att titta på katter.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Katter är mina husdjur prioriterade som nummer ett. De är underbara varelser, tar för sig av livet och är självständiga som få. En katt sätter man sig inte på.
    Underbara foton! Busan, den Busan! 💗 Elvis också förstås, så vacker!
    En fin lördag tillsammans med Busan önskas!

    SvaraRadera
  6. Härlig tolkning om era katter! Jätte fina bilder på eran söta Busan! <3

    Ha en fin helg! Kram

    SvaraRadera
  7. Du har helt rätt - Busans trampdyna ner ut som en smiley. Då blir du ju dubbelglad varje gång du kollar hennes tånaglar - eller det kanske man inte gör med katter;-)
    Elvis minns jag också. Han var ju lite som Katten Gustaf, eller hur!? Åtminstone till utseende:-)

    SvaraRadera
  8. Fina fina Busan, och den röda vackra Elvis! Gissa om jag saknar vår katt Maja. Vi försökte ju skaffa en ny katt, kattungen Molly, men hon var alldeles för vild för att bli en innekatt, då vi ju flyttat till lägenhet!
    Lustigt nog känns min onda fot/häl mycket bättre, men jag ska ta det lugnt nu och inte börja jogga för snabbt igen, och bli bättre på att stretcha längre!

    SvaraRadera
  9. Så fint att läsa ditt inlägg och se de fina bilderna. Och att katter är dina favoriter förstår jag och det visar du ju så fint.

    SvaraRadera
  10. Sitter och funderar om din busiga Busan är busig för att hon heter så eller om hon fick sitt namn för att hon var så busig! Oavsett så är hon som alla katter, ytterst personlig. I mycket större grad än hundar, alla är ju olika individer även i djurens värld men om jag jämför hund och katt så är katterna mer utpräglade till sin natur medan hundarna är fogligare. Vem njuter inte av värmen av en spinnande kisse i knäet....Kram

    SvaraRadera