fredag 21 oktober 2022

laddat....

Jag har laddat upp förrådet med talgbollar ca 300st. 

I eftermiddag började jag att mata småfåglarna, känns kanske tidigt - men de har pockat på uppmärksamhet i över en vecka nu. Så då tog jag först fram klotet  - men när jag tittade ut såg jag Hacke sitta där och han kom inte åt maten. 

Så kan vi ju inte ha det så då åkte även röret fram.

 
Jag börjar med talgbollar, när kylan kommer på riktigt tar jag fram jordnötterna (7kg finns i garaget).

Solrosfröna har ju i år ett kilopris som inte är av denna värld..... Kan vara så att min restaurang inte har frön på menyn. 

4 kommentarer:

  1. Restaurang Skogsliden har öppnat tidigt i år med andra ord. Gissar att fåglarna är väldigt tacksamma för allt som står på menyn. Å du har ju verkligen laddat upp:-)

    PS. Ja, allt har ju blivit så mycket dyrare de senaste månaderna. Knappt några undantag. Läste hos Åsa att även hundfodret har gått upp rejält. Kan man verkligen skylla på Ukraina och pandemin där... DS.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att restaurang Skogsliden är väldigt välsorterad.
    Här hade vi ett par ekorrar som vi lade ut nötter till Nötterna försvann. Men när vi såg att det var skator som åt av dem upphörde vår restaurangverksamhet.

    SvaraRadera
  3. En fin grej att mata fåglarna på det viset tycker jag, är ju lite svårt för dem vintertid.
    Här har vi ju inte den möjligheten i stan riktigt, en helt annan grej hos dig förstår jag, så även i min hemkommun, saknar det ibland.

    Ha nu en underbar lördag Lillasyster. :)

    SvaraRadera
  4. Så fantastiskt roligt och underhållande med fåglar nära. Vi matade massor när vi bodde i Sverige. Här är det inte brist på mat, däremot vatten. Därför håller vi nu på att göra om ett gammalt handfat till ett fågelbad också, så vi har två till nästa sommar.

    SvaraRadera