torsdag 27 oktober 2022

så lyxigt....

I tisdags när jag gick ut från jobbet såg jag att min frissa ringt. NEJ, tänkte jag ställ inte in morgondagens klippning. Jag ringde upp henne för att kolla vad hon ville.
Jo, hon undrade om jag kunde komma 30 minuter tidigare än min bokade tid på onsdag.
Inga problem sa jag - överlycklig över att hon inte var sjuk och skulle ställa in.

När jag sedan kommer hem och berättar för maken att jag ska vara där tidigare så säger han, men jag behöver ju också klippa mig. (Jo, det behöver du tänkte jag) Så mitt förslag till maken var att ring till Nadia så fort hon öppnade upp på onsdagsmorgonen och kolla om vi kan komma båda två på min tid. Jag skulle ju bara klippa luggen och att köra av makens hår med maskin tar ju inga evigheter. 

Så blev det, hon fixade till oss båda på ca 20 minuter och med oss hem hade vi en påse med godsaker som hon skördat från sin balkongodling. Tomater, paprika och 3 sorters chili. Det kändes väldigt lyxigt att gå hem ny fixad i håret och dessutom med hemodlade grönsaker.

Jag hoppas innerligt att jag kan få ihop en bukett med blommor till henne att gå ner med på fredag, för idag torsdag har hon stängt. 

7 kommentarer:

  1. Vilken grym frissa! Och att få färska tomater så här års är ju verkligen lyx!

    SvaraRadera
  2. En alldeles underbar frissa! Var lycklig😁

    SvaraRadera
  3. WOW! Vilken fantastisk frissa!

    SvaraRadera
  4. Så lyxigt vilken himla bra frissa, tummen upp
    kolla min blogg http://naltax2.blogspot.com/
    åsa

    SvaraRadera
  5. Bara tacka och ta emot:-) Härligt med en frissa som inte bara klipper utan förser dig med matigt godis också. Skoj att du för en gångs skull fick ta emot något, för i vanliga fall är det ju alltid du som ger bort bland annat så fina och dekorativa buketter. Roligt att du nu slipper se en långhårig make också - typ en bonus;-)

    SvaraRadera
  6. Sicken tur att besöket inte var inställt. Och perfekt att ni båda kunde komma och få håret ordnat.
    Vilken fin omtanke att skicka med dig godsaker hem- Förstår du blev extra glad.
    Och glad blir nog frissan om hon får en blombukett av dig till helgen.

    SvaraRadera
  7. Vilken otrolig frissa du har! Jag ska till min på tisdag, men det är väl tveksamt om jag får nåt ätbart med mig hem. Kram

    SvaraRadera