lördag 29 oktober 2022

tripp, trapp, trull.....

Var till min loppis igår.
För jag hade fått för mig att  plantera i en plåtburk - men jag kunde inte med att ta någon burk jag redan hade.
På loppisen fanns inte bara en plåtburk, utan även en "mjölkkruka" i koppar och en zinkkruka som fick följa med hem - allt för en hundring. 
Burken tilltalade mig och det gjorde inte det minsta ont att borra dräneringshål i den eftersom den var försedd med en streckkod - gammalt mönster på en nyproducerad burk. Perfekt för mig.


Så har burken nu fått sällskap av en Julros och lite mossa från ett hörn i gräsmattan.

Ner med allt i buren.



Åkte även ner en oäkta flugsvamp.

(De andra fynden kommer säkert att redovisas på en blogg nära dig)
Idag blåser det storm, så fort det ljusnar ska jag  ut och  förankra vissa saker  bättre. 



7 kommentarer:

  1. Det där blev ju jättesnyggt, hoppas nu inget blåser bort.

    Ha en jättefin Lördag.

    SvaraRadera
  2. Tjusigt! Flugsvampen passade också väldigt bra i buren.
    Kram från en blåsig Östergård

    SvaraRadera
  3. Bingo! Du är så oerhört kreativ och lyckas alltid. Så himla snyggt. Å den där mjölkkrukan i koppar borde vara dyrare än alla tre krukor tillsammans. Ser framemot planteringen i den krukan:-)

    SvaraRadera
  4. Den burken var helt otroligt vacker, och ännu bättre blev det när den fick en hyresgäst!

    SvaraRadera
  5. Vilka fina fynd! Du har verkligen förmågan att se vad saker och ting kan användas till. Och snyggt blir det-
    Kommer du till huvudstaden skulle du nog kunna få med dig en hel del hem från mig.
    Nu fick jag ett tips till julrosen- Tack för det. Ser fram emot fler tips.

    SvaraRadera
  6. Så fint det blev med burken som kruka. :-)

    SvaraRadera