söndag 26 februari 2023

skyltsöndag #407

en skyltsöndag med inspiration från: 
Anki  https://ankisbildblogg.wordpress.com/ 
Paula https://paulaz.se/  och 

så städar jag också i mina gömmor nu. (fast jag ska inte flytta, men rensa behöver jag göra i alla fall) 

I fredags hittade jag saker från 80- talets första hälft. Jag och min  bästis skrev till våra idoler och bad om autografer. Jag ska ha fler än de här, men det var dessa som dök upp i den här kartongen.

Här är kuvert och brev från Kikki Danielsson

Vikingarna vet jag inte om vi gillade, men vi samlade in vad autografer vi kom över.

Bröderna Herrey var de stora idolerna som vi även var och såg Live i Jönköping.
Mitt rum var tapetserat med planscher på dem och allra flest bilder hade jag på Richard. 


Idag på dagen är det 40 år sedan Carola slog igenom i melodifestivalen med låten Främling.
Hon var också en stor idol.


I samma låda hittade jag också klistermärken som jag satt på ett papper.

Det kanske är bäst att presentera en riktig skylt också.... fotade den igår på min halkiga och kalla promenad. Miljöstationen ligger inne på ett bildemonteringsområde - så det är företagets egna miljöstation.
Den som håller i skyltsöndag är bästa BP:

11 kommentarer:

  1. Exakt, man behöver städa även om man inte är i flyttagen. En jättefin skyltning, tack för den. Rena nostalgin att njuta av. Jag känner förstås igen allting. Tänk att det är fyrtio år sedan Carola slog igenom. Ofattbart. Det är ju nästan som igår. Ha en fin söndag ! <3

    SvaraRadera
  2. Att rensa då och då är så himla befriande, tycker jag som inte alls har mycket prylar kvar. Jag inser när jag läser ditt inlägg att jag nog aldrig haft några svenska idoler. Har redan på den tiden sökt mig utomlands :) Trevlig söndag!

    SvaraRadera
  3. Så många minen som dök upp här hos mig också! Jättehäftigt skyltat!
    Trevlig söndag och skyltdagen vill jag inte missa, har nytt inlägg idag.

    SvaraRadera
  4. Men så trevliga minnen du plockat fram. Fin uppvisning. Igår städade vi ur en stor komod i badrummet, vi samlade ihop en plastpåse som ska tillbaka till apoteket. Miljöstationen får klara sig ett tag till. Önskar dig en trevlig söndag.

    SvaraRadera
  5. Bra skyltat med minnen, att Carola varit Carola i 40 år är ju fantastiskt 👏 hon är i samma kategori som Lill Babs, även om man inte är ett fan av Carola kan man eller i alla fall känner man igen hennes röst, hon är duktig 👍
    Ha en skön söndag
    åsa

    SvaraRadera
  6. Visst minns man sina affischer man hade på sitt rum, en annan inriktning än dig men ändå, man minns det ju med värme.

    Ha en fin dag nu Lillasyster. :)

    SvaraRadera
  7. Vad roligt med autograferna. Och inte minst Carola är ju väldans populär än idag. Jag gillar henne och allsidigheten och inte minst den röst hon har. Minns att jag också samlade på autografer men har dem inte kvar. Lill Babs var en stor favorit. Och hon var ju still going strong till sista andetaget. Snyggt skyltat.

    SvaraRadera
  8. Det här bidraget andas nostalgi - hahaha:-) Helt underbart. Det verkar "löna sig" att röja. Min gissning är att du INTE slänger dessa godbitar utan att de får ligga kvar där du hittade dom. Min man skulle ha sagt "de tar ju ingen plats":-)
    Herreys med sina gyllene skor känner till och med jag igen. Å de var ju hur snygga som helst. De har förresten åldrats med värdighet;-)
    Skog med din autografsamling. Jag hade massvis med autografer från fotbollsspelare, men de har jag alltid givit bort till "behövande" - hahaha:-)

    Tusen tack för länken och din härligt nostalgiska Skyltsöndag:-)

    SvaraRadera
  9. Underbara minnen, visst blir man ljuvt nostalgisk! Jag hade ju finska idoler och några engelska när jag var ung, minns inte att jag hade några svenska fast jag lyssnade på svensk radio.Jag är såpass mycket äldre än du så jag hade Cliff Richard som en stor idol. Tack för nostalgikicken"

    SvaraRadera
  10. Härliga skyltar denna skyltsöndag! Otroligt att det gått 40 år sen Carola slog igenom! Jag var 23 år då, så var lite för gammal för att gå med i fan-klubbar. Men minns då jag fick Tomas Ledins autograf skrivet på armen, då han uppträdde i Folkets Park i Hofors 1977, vilken lycka!
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  11. Nu påminde du mig om att jag har idolkort med autografer. Får nog leta fram dem. :-)

    SvaraRadera