måndag 13 mars 2023

på't igen....

Läste förra veckan hos: https://gerd-geddfish.blogspot.com/
Om På´t bara!

Även om det fortfarande är svårt att smälta att ett nytt växthus har kapsejsat (och inte blev det mindre demolerat av snön och det blåsvädret som snön hade med sig nu senast) så är det ju rätt inställning att tänka:
På´t bara!....

Så jag har börjat tänka på vad jag ska kunna ersätta det med då det blir bättre väder ute. För som vädret är nu funkar det inte att vara ute och snickra. Jag hade en idé som jag bollade med pappa. Då vi pratat en stund så kom han med en uppgraderad version av det jag tänkt ut först.

Jag ska fundera ett varv till så får vi se om det blir den ursprungliga planen eller om jag går på hans förslag. 
Det är ju tur att jag gillar att snickra. Jag har ju ett litet växthus kvar så jag är ju inte helt utan, men lusten den är som bortblåst.... känner mig lika utslagen som Busan här i soffan.


8 kommentarer:

  1. Usch ja, mindre än det där kan ta lusten ur en. Men den kommer tillbaka när du sätter igång igen. På´t bara är en bra inställning!
    Lycka till! <3

    SvaraRadera
  2. Jobbigt förstås. Men kämpa på. Tror säkert att du löser det på bästa sätt när våren kommer. Kram

    SvaraRadera
  3. Jag förstår att kapsejsandet slog undan benen för dig. Att lusten rann av som vatten på en gås. Men efter förtvivlan så kommer energin och du kommer göra något som kanske rent av blir bättre! På´t bara!

    SvaraRadera
  4. Kul att du gillar att snickra, låter som det snart blir en lösning. Fin bild på Lilla Busan!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Oj ... tror jag missat något! Vad gar hänt med växthuset? Förstår att det känns jobbigt, men du är duktig och fixar säkert till det!
    Mysig bild på Busan 🥰

    SvaraRadera
  6. Trädgård, blommor, och växter med mera är ju dina hobbyn. Du älskar ju att så, plantera och njuta av allt som händer på din tomt. Och nu är ditt nya växthus ett minne blott. Klart du är deppig.
    MEN du är ju den mesta kreativa människa jag "känner" vad gälla att "dona och fixa", så på't igen är nog ingen dum idé.
    Din pappa är ju bästa bollplanken du kan få. Du har nog ärvt hans "händighet" och uppfinnesrikedom. Gemensamt kommer ni nog fram till en lösning. Håller alla tummar och tår. KRAM!

    SvaraRadera
  7. Förstår att luft och all ork gått ur dig efter det som hände. Kan förstå att du känner dig utslagen som Busan.
    Men kanske kommer energin tillbaka om och när du sätter igång. Hoppas.
    Fint att du pratat med din pappa och kanske kan ni gemensamt komma fram till något bra. Håller tummarna.

    SvaraRadera
  8. Lilla hjärtat, jag förstår hur du känner dig nu, men jag lovar, när vårsolen gassar och du känner att livet spirar då vill du absolut vara med i matchen igen" Kramar

    SvaraRadera