söndag 5 mars 2023

skyltsöndag #408


Så här såg det ut igår när jag kom ut.  
Stormen som var natten mellan fredag och lördag, har knäckt mitt nya växthus totalt.
Det vet i sjutton om det här går att laga, kan säga att musten gick ur mig helt och hållet. 
(Drack ju första koppen kaffe tidigare här inne i veckan och samlade energi)

Just nu känns det som tippen nästa och att helt strunta i att odla något den här säsongen.


Avslutar med en skylt från en utav veckans promenader.
Den som håller i skyltsöndag är bästa BP:

8 kommentarer:

  1. Nej vad tråkigt med växthuset! Förstår du tappat sugen ordentligt. Hoppas det går att laga!

    SvaraRadera
  2. Nämen oj vad tråkigt. Nu lider jag med dig. Det kanske går att rikta upp, hoppas.

    SvaraRadera
  3. Det där var en plågsam syn😥 kram!

    SvaraRadera
  4. OJ, så himla tråkigt! Jag vet hur du känner det. Vi hade två växthus med glas och vinden hade pinat sig in i ett av dem, vilket förorsakade en explosion. Vi hade glas överallt i trädgården. Det tog tid att få ordning på allt men det gick, så ge inte upp fastän jag förstår att det känns så. Förstår skylten väldigt bra också, så perfekt till din växthusolycka. Det kostar ju att reparera eller att skaffa nytt. Lycka till ! <3

    SvaraRadera
  5. NEEEEEEJJJJ!!! Så ledsamt med växthuset. Hoppas verkligen att det går att rädda, men vänta några veckor så att det blir varmare och förhoppningsvis mindre blåsigt väder. Så ledsen... Herregud & Co. kunde inte ha sagt det bättre.
    Bra i alla fall att du har en grillplats i närheten...
    Tusen tack att du orkade skylta efter den olyckan. Stort tack för länken också:-)

    SvaraRadera
  6. Så trist och så onödigt. Jag blir också ledsen. Minns ju att du satt häromdagen och drack kaffe och tänkte på våren och odlingarna. Hoppas och önskar att någon försäkring kan ta kostnaden men det är ju ändå väldigt kännbart i själen.
    Många tankar och en varm kram

    SvaraRadera
  7. Stackars dig! Du måste väl ha fått en chock när du upptäckte detta. Förstår att det känns hopplöst och urtråkigt. Kram

    SvaraRadera
  8. Så tråkigt med växthuset, hoppas att det går att laga.
    Åh, gillar kalenderbladet för 5 mars! Dock kan jag hoppa över kaffet.:-)

    SvaraRadera