lördag 13 juli 2024

hoppa på tåget #vattenkonst

 

Idag kommer vi kanske att bli blöta? Åke kör oss mot vattenkonst!

Soliga dagar har jag vattenkonst här hemma på trädäcket. 

I mormors gamla stora zinkbalja på 70 liter har jag en solcellsfontän......


...... och ett gäng med glada grodor.

Det går även att ha vattenkonst på vintern.... med fruset vatten.



Det är Åke som håller i Hoppa på tåget. 

Följ länken så hittar du fler resenärer och välkommen att kliva ombord på tåget du också!


Kommande platser att besöka är: 

v.29 Grotta

v.30 Moln - detalj om vad du ser i molnet
v.31 Veteranbil
v.32 Ett annorlunda konstverk - inte en tavla
v.33 Kapell
v.34 Tårta - med vilka har fyllt år i veckan?  (med rätt motivering har du chansen att vinna en trisslott)
v.35 Natthimmel, fenomen

7 kommentarer:

  1. Man blir riktigt glad över dina bilder :) Snygg uppvisning av vattenkonst med hela familjen groda dessutom :) Trevligt att du deltar och tack för länken.

    SvaraRadera
  2. Gladgroda, det skulle man ha. Tack för dina grodor, de gör mig glad och iskonsten är underbart vacker. Här skulle den bara smälta bort.
    Ha en fin lördag! Kram

    SvaraRadera
  3. Solcellsfontänen med dina söta grodor ÄLSKAR jag. Min kompis Yvonne har en snarlik, fast utan söta grodor.
    Även jag visade iskonst, men herreguuuuu så vackra dina blomsterkuber är:-)

    SvaraRadera
  4. Härligt somrigt med fontänen och alla grodor. Iskonsten är fantastisk! Snygga bilder till temat !

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara iskonster du har skapat, kanske nåt man borde efterapa framåt vintern.....
    Solcellsfontän verkar populärt, tänkte skaffa en, men har inte funnit nåt ännu....

    SvaraRadera
  6. Det här temat var ju som gjort för dig! Fantastiska skapelser både sommar och vinter! Och grodorna kväker så vackert så det hörs ända till pörtet!

    SvaraRadera
  7. Vilken trevlig vattenkonst! Och just zinkbaljor med grodor är jag extra förtjust i. Fastnade helt klart för din tolkning och dina bilder.

    SvaraRadera