måndag 29 juli 2024

i fredags......

 .....tog jag min morgonpromenad in till stan. Så skön morgon, knappt en själ ute fast klockan började närma sig kl. 08 då jag kom in i stadsmiljön.

Efter 6km hade jag nått fram till mitt frukostmål.

Det blev en smoothies på jordgubbar och kardemumma, en supergod fralla fylld med sallad, kalkon och groddar.  Kaffet smakade så bra, såg då jag tog påtår att kaffebönorna rostats i Vadstena - får nog bli ett besök till det rosteriet framöver. 
Det var skönt att vila benen en liten stund och fylla på med energi innan jag gick samma väg tillbaka. 





8 kommentarer:

  1. Vilken underbar morgon och ett trevligt stopp för att ladda batterierna.

    SvaraRadera
  2. Jag njuter också extra av mina morgonpromenader nu när det så lugnt och skönt. Tyvärr inga matställen här. Så jag får fixa lite gott att äta själv. Det går bra det också.

    SvaraRadera
  3. Det var ingen dålig morgonpromenad, och lika långt att gå hem sen, wow! Men härligt med en sån frukost!

    SvaraRadera
  4. Bra med ett sådant tilltalande mål när man ger sig ut på en långpromenad "mitt i natten". Frallan ser så härligt krispig ut och smoothien på det (fast utan kardemumma om jag får välja) - yummie, yummie.
    Det är inte bara inne med lokala mikrobryggerier, det verkar vara lika inne med kafferosterier:-)

    SvaraRadera
  5. Smarrig och välförtjänt frulle!

    SvaraRadera
  6. Du är morgonpigg du! Frukosten ser himmelskt god ut..frallan får det att vattnas i munnen på mig. Skönt med morgnar som inte är hektiska.
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  7. Så mysigt att gå en promenad och njuta av go frukost 😋
    Här får jag allt vackert fixa min frunch själv ☺️ men det går bra det oxå.
    /åsa

    SvaraRadera
  8. Vilken skön promenad ... det är bra att vara morgonpigg!
    Kram

    SvaraRadera