tisdag 2 juli 2024

skogens guld....

 




typiskt att jag hittar de första kantarellerna och har absolut inget med mig för att kunna plocka med dem hem. Det går ju inte att knöla ner i fickan på jeansshortsen och att dra av linnet och gå hem i bara bh det kändes inte aktuellt. Så jag skyndade på stegen hem för att hämta en papperspåse, ville inte ta en svampkorg för att "annonsera....." Nu tog det väl kanske 20 minuter tills jag var tillbaka och då var svamparna borta. Det kändes lite snopet..... men någon annan fick sig säkert en god svampmacka. Fortsättningsvis så ska det allt finnas en liten påse med i bakfickan då jag går ut. 


Idag ska jag gå på magkänsla efter uppmaningen i min underbara kalender. (Jag går oftast på magkänsla- den är pålitlig)



9 kommentarer:

  1. Någon annan blev lycklig för skogens guld. Men så snopet det måste ha känts...nästa gång bättre lycka. Snart poppar det upp några till där på platsen. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Verkligen otur, men lycka för någon annan ... och du hittar snart fler. Följ magkänslan bara! :)
    Ha nu en fin tisdag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh så snopet att det var borta, men det är väl så med guld, det ska bevakas :) Hoppas du får användning för påsen snart. Kram

    SvaraRadera
  4. Det där har hänt mig med. Så trist, men nästa gång kanske du hinner före någon annan. Ha det så gott!

    SvaraRadera
  5. Nej, sådana platser får man nog smyga med lite, synd att någon annan kom före där, liite surt iallafall.
    Man ska alltid ha en plastpåse i bakfickan för säkerhets skull.

    Ha nu en fin Tisdag.

    SvaraRadera
  6. Om Du haft hund hade Du haft en påse eller flera med Dig… men nu fick någon annan smörja kråset/ åsa

    SvaraRadera
  7. Det var maximal otur måste jag säga. Men finns kantareller redan nu blir det nog ett kantarellår i år. Eller vad säger Anki.
    Gillar kommentaren att du automatiskt hade haft med dig påsar om du hade hund. Ja, då är det bara skaffa en då...;-)

    SvaraRadera
  8. Så snopet! Ja, en god tanke att andra fick smaka på dessa godingar. Men en påse med nästa gång förstår jag medföljer.

    SvaraRadera
  9. Nämen åh, va snopet! Hoppas det dyker upp fler, och nu har du påsen med dig!
    Här på landet hittar vi sällan svamp, men det är väldigt många sommarstugor här runt omkring....

    SvaraRadera