söndag 28 juli 2024

skyltsöndag #481


Förra fredagen vid kl. 19.50 ringde jag journumret till Trafikverket då jag ansåg att mitt ärende inte kunde vänta till måndag. För när jag gick på gångbanan så kändes det plötsligt inte säkert, det var något som inte stämde. Fattade inte först vad det var som var fel.... Men räcket som skiljer 70 vägen från gång/cykelbanan hade sjunkit genom asfalten. Normalt sett så är räcket nästan 60cm högt och nu låg det ju på backen, varenda stolpe på en sträcka av ca 150 meter hade åkt rakt ner i marken. Livsfarligt om natten då det är mörkt om en bil vinglar till och touchar i. Hon som tog emot mitt ärende tackade mig flera gånger för att jag ringt. De var snabbt ute och fixade med skyltar för när jag gick ut vid 06.30 på lördagen så var det väl skyltat. Sen hur det har kunnat hända är för mig ett stort frågetecken.....kanske har det att göra med senaste tidens regnoväder, för det har stått och står ff. mycket vatten i diket längs den här sträckan.  (Hoppas att vägen inte ger vika)




Men nu skyltar jag med något roligare.
Lilla Trollungen (12år) hade bakat Havrekakor förra veckan och inte lite heller, hela släkten fick nybakta kakor =)
I återvinnings burken låg det Havrekakor till moster och morbror

Själv bakade jag nattjästa frallor som jag också delade med mig utav.



Den här bilen såg jag igår.



Den som håller i skyltsöndag är bästa BP: 

11 kommentarer:

  1. Tack och lov att det finns rådiga kvinnor i vår värld och att en av dem är du LillaSyster! Vilken märklig händelse egentligen men något måste ju ha gått fel ordentligt. Bravo och applåder till dig! Skyltar fick du samtidigt men det var knappast det som var tanken. Trollungar, ja, jag säger bara det. Underbart med havrekakor till moster och morbror!
    Ja, bus råkar ju bara bli så, precis så är det ju! Det bara råkar bli
    Nattjästa frallor skulle sitta bra nu, för här har vi bara lite gammalt bröd på frukostbordet idag...ska baka idag!
    Ha en fin söndag! Kram

    SvaraRadera
  2. Bra insats, där skulle ju något ha kunnat gå riktigt illa med lite otur.
    Vilka bagare ni är i familjen, så gott det ser ut!

    SvaraRadera
  3. Härligt med kakleverans 😋
    Så läskigt med vägen 😳
    Bra Du var ett rekorderligt fruntimmer 😅 och tog tag i det med detsamma 👏
    Ha en skön söndag 👋 åsa

    SvaraRadera
  4. WOW vilken hjälte! Bus ja, självklart, det kan bli så ibland, rätt kul skylt :) Havrekakorna såg ite fel ut och de natt jästa frallorna låg inte fel i tiden :) Härlig skyltning :)

    SvaraRadera
  5. Vid mycket regn utöver det normala så gröps ju det under asfalten ur på något vis, som hos oss för nån vecka sedan, blev ett stort arbete där som de tog tag i omedelbart, tacksamt.
    Bra av dig att rapportera in detta, det kunde ju gått riktigt illa.

    Kakor och färskt bröd...mums. :)

    Ha det bäst Lillasyster.

    SvaraRadera
  6. Det var mycket märkligt med stolparna som sjunkit ner i marken och så bra att du ringde och att Trafikverkets personal var snabba på att sätta upp varningsskyltar.
    Så trevligt att få hembakta havrekakor och dina frallor ser goda ut.
    Rolig text på bilen om bus. :-)

    SvaraRadera
  7. Så bra att du ringde Trafikverket. Visste inte ens att de hade ett journummer. Bra att de reagerade så fort, för det hade ju kunnat bli riktigt farligt. Det där eländiga regnandet har nog bidragit till den skadan.
    Kul med havrekakor. Ni verkar gilla baka i din familj;-)
    BUS - älskar det firmanamnet. Det lär man inte glömma i första hand.
    Så kul att du är med och skyltar och länkar:-)

    SvaraRadera
  8. Läskigt med räcket som hade sjunkit, så bra att du ringde, och bra att det snabbt var åtgärdat! Fina skyltar du hittat, och så gott med hembakat av alla de sorter! Kram från Susjos

    SvaraRadera
  9. Roligt med ditt "busiga" inlägg å så kul att du fick göra en riktigt viktig samhällsinsats också, bra jobbat!

    SvaraRadera
  10. Men hjälp vilken tur att du körde där och observerade att något inte stämde, och att du kontaktade rätt instans! Riktigt läskigt hade det kunnat bli! BUSan kanske också behöver en egen namnskylt på sin bil

    SvaraRadera
  11. Bra jobbat! Tur att du anmälde problemet!
    Havrekakorna ser jättegoda ut och din frallor också!

    SvaraRadera