lördag 10 december 2022

efter jobbet i torsdags.....

.... tog jag svängen om min bästa loppis.
Där hittade jag en stol och två korsstygnsbroderier som fick följa med hem, allt för en hundralapp.
Första broderiet fick bli på stolsryggen.

Det andra hängde jag upp vid ytterdörren.
Tycker att det är bättre att ha dem ute så att fler får njuta av konsten =)
Plockade sedan fram de gamla blå skidstavarna - gjorda av bambu och de söta skridskorna. 
(Stavar och skridskor har varit med förr på bloggen, men nu är det ett tag sedan.)
I fredags när vi vaknade, så var det vitt ute.
Snö på luvan och i skägget -  ett lagom täcke på 2cm.
Jag som var nöjd med två centimeter....fick till kvällen ge mig ut och skotta av gångarna för det fortsatte att snöa hela eftermiddagen. Läste om många trafikolyckor pga. snön  - jag uppskattar det till ca 7cm så tack nu räcker det verkligen. 




7 kommentarer:

  1. Vilka loppisfynd. Tänk så lång tid det tar att sy så fina broderier. Bra idé att ha dem ute så de kan glädja många. Här är i Östergården är marken också snötäckt. Mysigt! Ha en härlig lördag. Kram

    SvaraRadera
  2. Fina fynd - och som alltid skapade du något fint! Du har verkligen blick för sånt här!
    Önskar dig en fin lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka fynd! Gillar hur du pyntar i din trädgård :)

    SvaraRadera
  4. Kul idé att ha broderierna utomhus. Håller med om att skridskorna är söta. Här är det ca 10 cm snö.

    SvaraRadera
  5. Du har en härlig fantasi och kreativitet! Hoppas stolen överlever vintern. Broderierna gör det nog också, om det inte börjar regna flera dagar i sträck, och det lär det nog inte göra.

    SvaraRadera
  6. Otroligt kreativt. Fastnade för hela "tomteinstallationen". Så gullig! Hade inte ens kommit på att broderierna kunde vistas ute-

    SvaraRadera
  7. Bara fantasin sätter stopp, och den varan har du gott av, vilket syns i din fantastiska trädgård oavsett årstid! Kram

    SvaraRadera