söndag 25 december 2022

skyltsöndag # 398

En  bra uppmaning - säkert många som har dåligt samvetet nu för att de äter för mycket onyttigt nu under jul och nyårshelgen, ha inte det!





"Nyttig pizzadeg" på rågmjöl
Pizzan var god, men pizzerian .... i mina ögon så är den i stort behov av att se en burk med väggfärg.
Alla skyltarna kommer från pizzeria Adriatic

Nu har vi testat olika pizzerior här hemma i staden under hösten.

Och enligt mig är de tre bästa:  Le Borgate, Noi tre och Butterfly.

God fortsättning på  julhelgen!

Den som håller i skyltsöndag är bästa BP:

9 kommentarer:

  1. Äter nog inte alltför onyttiga saker under denna julledighet, fast det förstås, mycket av allt blir det ju, inget dåligt samvete här, det är ju bara julledighet en gång om året. :)

    Pizzorna för 2022 blev inte många, går nog att räkna på ena handens fingrar, får skärpa mig. ;)

    Ha en jättefin juldag Lillasyster.

    SvaraRadera
  2. Så himla bra skyltar! Det är inte vad en äter jul-nyår som påverkar kroppen långsiktigt, det är resten av året som kan behöva styras upp :) Pizza är en favorit här, men utbudet är inte så stort för en som väljer bort gluten. Egen går ju alltid att göra dock.. men snabbmat är ju en tjusning i sig också.

    SvaraRadera
  3. Jättekul att du skyltar och länkar trots att det är juldagen och du troligen fortfarande befinner dig på varmare breddgrader. Tusen tack!
    Älskar skyltarna! De visar att ägarna har en bra portion humor. Deras hemsida är också riktigt rolig! Är man utomlands och "tänder på" hål i väggen är det ju ofta att lokalerna är nedgångna, men maten desto godare.
    Skoj att ni testade ett antal pizzerior i staden. Sånt är roligt. Kul att du delar med dig av dina erfarenheter:-)

    SvaraRadera
  4. Kloka ord om ätande och roliga skyltar på Pizzerian. Kul grej också att testa olika pizzerior i stan. Då vet ni var de bästa serveras. :-)
    God fortsättning!

    SvaraRadera
  5. Verkligen kloka ord på dessa skyltar! Tar till mej den första skylten, äter massor av det som jag tycker om nu i julhelgen! Är proppmätt hela tiden! Ha det fint och tack för bra skyltar!

    SvaraRadera
  6. Kul skyltar, bra skyltar, kloka skyltar :) Platt mage, platt pizza, haha...kul i jul! God fortsättning!

    SvaraRadera
  7. God Fortsättning! Nu vart jag sugen på pizza, men är ingen större pizza fan... gillar att komponera ihop min egen. Annars har jag inte dåligt samvete för god julmat.

    SvaraRadera
  8. Nämen, du har blivit pizza-recensent, vad fränt! jag äter bara pizza när jag träffar tjejerna och vi är på språng eller ingen orkar laga mat utan vi beställer hämtpizza. Då smakar de bra, men jag kommer mig aldrig för att gå in på vår egen pizzeria o handla. Men om man lovar mig en platt mage så kan jag börja äta pizza omedelbums, minst en gång i veckan!

    SvaraRadera
  9. God fortsättning! Och riktigt trevligt med ett pizzatema med utvärdering därtill- Tänk att pizzor kan smaka så olika .

    SvaraRadera