tisdag 20 december 2022

på huset hjärta...

Det är svågern som kallar 
bergvärmepumpen för husets hjärta.

På vår pump gillar Busan att spendera tid. För nu under vintern håller hon sig hellre inne än ute. 
(Nja, hon var ju ute en kort stund igår och hämtade in en icke uppskattad present till matte,)

Idag är det precis 21år sedan vi flyttade in här på Skogsliden. Det var en gnistrande iskall vinterdag med minus 20 grader.  Idag är det snöfritt, men ishalka på sina ställen. Gång/cykelbanan var inte nådig att gå på in till jobbet i morse. Men jag har armar och ben i behåll.

8 kommentarer:

  1. Jag förstår Busan fullt ut. Jag trivs också inne i sånt här trist väder. Kram

    SvaraRadera
  2. Oj så länge ni bott där! Då kan man säga att man har hittat hem! Jag lär nog inte göra det under min livstid, har redan börjat planera för nästa eventuella flytt...ler, men det får allt dröja ett tag ännu, Katter är väldigt väderkänsliga och ömtåliga varelser, ifall du inte fattat det, "ler"...

    SvaraRadera
  3. Ja vem vill vara ute i det busvädret, inte Busan och inte jag heller :)

    SvaraRadera
  4. Busans blick är obetalbar - en blandning mellan chock och förvåning;-) Men en smart katt är hon:-)
    Stort GRATTIS till 21 år i/på ditt älskade Skogsliden.

    PS. Nästan snöfritt här också, men jag hörde att det var såphalt ute i morse här också. DS.

    SvaraRadera
  5. Grattis! Och med alla dessa år kan en tänka sig att ni trivs.

    SvaraRadera
  6. Fina Busan! Liksom de flesta katter hittar hon såklart en speciell plats att vara på när det är kallt och gråruggigt ute :) Grattis till år i huset!

    SvaraRadera
  7. Underbara Busan, perfekt ställe att gömma sig på ju. :)
    Även jag gratulerar till 21-årsdagen.

    Ha en fin kväll nu Lillasyster.

    SvaraRadera
  8. Fina Busan vill såklart ha lite värme ;-)

    SvaraRadera