söndag 15 januari 2023

skyltsöndag #401

 

Några skyltar från 26 december och båtutflykten från Puerto Rico till vackra....



.....Puerto de Mogan. 

Här blev vi omkramade av glasscaféets ägare vid ankomsten. Jag har nog bara träffat dem en gång tidigare,  men  maken och hans cykelkompisar brukar stanna här och äta glass/dricka kaffe,  så han känner dem väl nu efter cirka 10år.

Mycket god espresso fick jag och glassen är hemgjord - även den helt perfekt.
Innan vi lämnade Puerto Rico, så fotade jag av skylten med avgångstiderna för vår återresa. 


Den som håller i skyltsöndag är bästa BP:


10 kommentarer:

  1. Kända och trevliga vyer med skyltar. En gång bodde vi i Tauritodalen också.

    SvaraRadera
  2. Puerto de Mogan minns jag som en mysig plats att åka till, vi hade en dagsutflykt dit förra gången vi var i området.
    Fint skyltat Lillasyster, ha en fin söndag.

    SvaraRadera
  3. Glass producerad på stället är det bästa! Kan tänka mig de stannar där ofta när de är ute och cyklar.

    SvaraRadera
  4. Det är det här som är så roligt med Skyltsöndag, bilder från hela världen :) Igår fick jag veta att jag var välkommen till Cabo Roig, nu kan jag inte kartan/landet så jag har ingen aning vart det ligger :) Fina varma skyltar bjuder du upp med. Men nu till Alnö deckaren, berätta mer om den titeln.

    SvaraRadera
  5. Hemgjord glass låter gott i värmen, att titta på bidragen till Skyltsöndag är som att göra en utflykt 😃

    SvaraRadera
  6. Det ser gott ut med hemgjord glass.
    Skylten med avgångarna var färgglad.
    Min man hade gärna hängt med cykelgänget. ;-)

    SvaraRadera
  7. Härligt med några bilder till från din fina och mestadels soliga semester på Gran Canaria:-)
    Absolut ÄLSKAR namnet på caféet. Låter som en lyckad italiensk-svensk blandning. För jag läste "frulle" i mitten av namnet;-)
    Smart med att fota av tidtabellen, då slipper man komma för sent;-)

    Tusen tack för länken och din somriga Skyltsöndag:-)

    SvaraRadera
  8. Fina och värmande skyltar. Bodde i Mogan i början av 70-talet ett par veckor , ett hotell. Och åren därpå i Puerto Rico. Tyvärr då ingen båt här emellan. Skulle gärna ha testat-
    Roligt att via dig komma tillbaka hit.

    SvaraRadera
  9. Åh, en båtuflykt! Som jag längtar, istället för att vada fram i snöblask till knäna...Vart ska jag flytta för att få riktiga vintrar???
    Fler avgångar i Puerto Rico än i Sundborn

    SvaraRadera
  10. Härlig skyltning och samtidigt fina minnen från semesterdagarna!
    Kram

    SvaraRadera