onsdag 11 januari 2023

vi betar av....

 ..... och  testar de nya restaurangerna i nya delen av  shoppingcentrat Mogan Mall

rött till mig, maken valde en ginger ale. 
Kyckling korma, vi tog en mediumstark och en mild. (Jag undrar hur stark den stark var.....för medium var precis vad jag klarade av)
peshwari naan- inte samma som hemma,  mycket sötare men gott till hettan som var i kormasåsen. 

Här  valde jag  hamburgare och  tiramisu till  dessert. 




Wokade nudlar med räkor. 
Här  kom det en katt och "valde ut mig" - tyvärr hade jag ätit upp så  någon  räka kunde jag inte bjuda på. 
 Du verkar snäll, så jag  lägger mig här bredvid dig.... Så tillgiven och fin katt ♡

5 kommentarer:

  1. Wow så lyxigt, ny restaurang varje dag! Av de läckerheter du visar här skulle jag välja den sista, wokade nudlar, verkligen min sorts mat! Äter mycket asiatiskt här hemma fast i skandinavisk tappning. Burgare är ju heller aldrig fel medan jag är mindre förtjust i currygrytor o liknande. Kisse såg mätt och nöjd ut så den ville nog bara ha lite sällskap. Kram

    SvaraRadera
  2. Då antar jag att ni redan betat av "hålen i väggen" med lokala specialiteter. Känner igen mig här. När man besökt alla restauranger med lokala specialiteter är det alltid dags för en indier efter en vecka eller så.
    Sedan kan man inte jämföra Gran Canaria-indier med svenska dito, men huvudsaken är ju att maten är god. Trodde att Korma var den enda såsen som inte är kryddstark i det indiska köket - den svenska varianten alltså;-)

    SvaraRadera
  3. Visst är det trevligt att testa olika restauranger, Och ser att det här blev i form av en asiatisk resa. Gott! Vi tar oss också gärna an det asiatiska.
    Önskar er fortsatt fina dagar.

    SvaraRadera
  4. Indiskt går alltid hem hos oss. Men stark korma har jag nog aldrig fått.. den brukar vara ett säkert kort när jag känner för mer krämiga och lugna smaker :)

    SvaraRadera
  5. Åh, alla dessa restauranger såg vi ju förra året när vi bodde i Puerto Rico, men det var svårt att få bord på den italienska restaurangen, och då provade vi inte nån av de andra...men oj så gott det ser ut! Vilken gillade ni bäst? Eller var alla lika bra kanske?!

    SvaraRadera