onsdag 12 april 2023

Igår morse....

....ringde det på dörren strax efter kl.07.30 
Jag hälsade välkommen till  hantverkarna, lämnade över det tömda köket. (De kommenterade den K- märkta spisen/ugn, jag kontrade med svensk kvalité  från Huskvarna. Tror inte att det finns en chans att dagens moderna spisar/ugn håller i 40år)

Vid klockan 10 åkte jag iväg på jobb.
När jag kom hem vid 17.30 såg det helt annorlunda ut. Nu kan det bara bli bättre. 

Busan som avskyr höga ljud och gärna undviker okända människor hade en låååång dag ute. Idag är det regn, jag hoppas på mindre oväsen så att hon kan känna sig trygg i källaren på sin favoritplats uppe på bergvärmepumpen.

7 kommentarer:

  1. Nu kan det bara bli bättre, jag håller med dig! K-märkt av den årsmodellen brukar hålla hur länge som helst, jag håller med. De moderna har ofta bara tio år på nacken när de drar sista sucken.
    Busans plats ser trygg ut.
    Ha det gott! <3

    SvaraRadera
  2. Visst! Bättre dag för dag. Så fint det blir- Vår spis var 25 år när vi bytte i somras och också en från Husqvarna- Ligger i lä mot din men den var i skick som ny. Dock inte med alla nya funktioner som finns på en modern spis. Även den nya blev en Husqvarna och lite av en R.R.modell och vi är supernöjda.
    Hoppas Busan kunde vistas inne idag.

    SvaraRadera
  3. Är inte säker på att jag förstår vad jag tittar på på "efter"-bilderna alltså. Men det kommer att visa sig. Så jag ser fram emot slutresultatet. Ja, det gör du nog också. Sedan kan du vänta i 40 år igen innan nästa renovering. Ja, spisen/ugnen lär nog inte överleva så många år. Har förstått att man nu för tiden bygger "elektroniska pryttlar" för en livslängd på max. 10 år. Man kan ju hoppas att det inte stämmer...

    SvaraRadera
  4. Så fint att Busan har ett eget litet ställe som är varmt och gott där hon kan "gömma" sig!

    SvaraRadera
  5. Vilken helrenovering av köket! Jobbigt när arbetet pågår, men tänk så fint det kommer att bli. Tur att det är vår så Busan kan vara ute ifall hon inte vill ligga på favoritplatsen. Kram

    SvaraRadera
  6. Ja, nu kan det bara bli bättre. När rivning är gjord börjar ju det roliga med återuppbyggnad, när kommer se framstegen varje dag. Hoppas Busan kan känna trygghet på sin favoritplats!

    SvaraRadera
  7. Här händer det grejer! Tänk så skönt med ett sprillans nytt kök! Hoppas Busan håller sig inne, här blåser det isbjörnar! Kram

    SvaraRadera