måndag 10 april 2023

öppen planlösning....

...när jag kom hem från  semestern så hade en ny snö/stormvind dragit fram.....nu är det tippen nästa. 
Ska försöka orka ta tag i det närmaste veckan. 

Just nu har jag kaos både ute och inne.....
Köksbyte står på schemat och  renovering av hall. (Det behövs mordeniseras lite efter 40 år, även om både spis och ugn funkar) Allt är nu instuvat i alla andra rum. Jag vet bara inte hur jag ska stå ut med den här oordningen och  hantverkare i flera veckor.....
(Jag är medveten om att det är  tidsbegränsat kaos, men att leva i ett  bombnedslag är inte min grej)


9 kommentarer:

  1. Ibland ställer man sig just den frågan, man vet inte hur man ska orka ta sig upp ur gropen, så bra illustrerad i sista bilden.
    Men mitt i allt är allt förbi, livet ler igen.
    Lycka till LillaSyster! <3 Boa Sorte!

    SvaraRadera
  2. Efter renoveringen av vårt kök för många år sedan beslöt vi att aldrig ta tag i ett sådant projekt igen, oreda deluxe är inte vår grej alls.
    Lycka till med detta och ha en fin annandag påsk.

    SvaraRadera
  3. från bil-eufori till det motsatta, så fort det svänger! Renovering ja, jag är ju en slarver av stora mått, men inte ens jag gillar att bo i ett renoveringsobjekt. Men tänk framåt, du kommer att ha stans nyaste snyggaste kök!

    SvaraRadera
  4. En renovering tar sin tid. Vi renoverade köket sent på våren 2022 men det tog "bara " en vecka så det var ok. Blev väldigt bra och vi är supernöjda. Och i höstas kom den nya spisen som vi är väldigt nöjd med.
    Önskar dig det bästa och du får blicka framåt. För fint blir det absolut.
    Önskar dig en skön måndag.

    SvaraRadera
  5. Att bo mitt i en renovering och speciellt av kök är inte det mest roliga här i livet, för snart 17 år blev vårt kök färdigt, J drog igång renovering och ombyggnad av kök sista månaden av min graviditet så jag väntade inte bara barn (!) utan även på ett fungerande kök 😅
    När jag låg på BB så blev köket klart… så köket och Elin är nästan exakt lika gamla 😜
    Nu börjar jag att känna det skulle behövas en uppdatering ☺️
    👋

    SvaraRadera
  6. Ungefär så kände vi när det var dags för stambyte. Så vi flydde landet - bokstavligen. I hela 6 veckor. Det klokaste vi gjort - någonsin.
    Vad gäller växthuset - är det fler stormar som förstört för dig? Fler växthus, eller blandar jag ihop det. Tråkigt är det i alla fall.
    Tajmingen med den nya bilen är i alla fall perfekt. Då har du åtminstone nåt att vara glad över:-)

    SvaraRadera
  7. Oj, så en storm kan ställa till det! Renovering av kök är säkert tufft, men så fint det kommer att bli!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Men vad tråkigt att växthuset hamnar på tippen, men två stormar har sagt sitt. Vad kul med köksrenovering, tycker jag :) Det blev mycket kall mat när vi renoverade vårt kök i huset vi bodde i för många år sedan. Att bo i samma hus som renoveras kan verkligen bli en utmaning. Hoppas det går fort!

    SvaraRadera
  9. Vet vad ni går igenom ... såå jobbigt med köksrenovering! Vi gjorde det när vi flyttade till villan i Ljusfors för 35 år sedan ... och inget jag känner mig sugen på att göra igen. Men det känns bra när det är klart!
    Kram

    SvaraRadera