söndag 16 april 2023

skyltsöndag #414

 Idag blir det skyltar från Gran Canaria.

Passerar lekparken Angry Birds då jag går till shoppingcentret - glada skratt hörs.

Bild från i julas....tomtemor verkar luta efter några glas.

Här drack jag rosévin och maken öl och jag tänkte så klart på Ama & Anders

Goda glassar på DI UN GELATO

Vill man vara säker på att få en plats är det god idé att boka bord.

Passerar den gamla båten på en utav mina promenad rundor jag har.

Avslutar med dojor i bästa BP - stil och färg!

Den som håller i skyltsöndag är bästa BP:

9 kommentarer:

  1. Längesen jag var på Kanarieöarna. Skorna är riktiga vill-ha-skor. Kram

    SvaraRadera
  2. Många läckra dojor här! Jag har aldrig varit på Kanarieöarna, däremot så har Uffe varit där. Teneriffa blev mitt mål då vi drog iväg på ö-resor åt det hållet. Fina skyltar och visst är det så att Ama och Anders-minnen dyker upp med jämna mellanrum. Ama är saknad och hos Anders har man sina tankar .
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  3. Fina öar det där, man börjar ju längta dit igen eller har gjort länge nu.
    Frugans grabb med familj åkte i torsdags, lite avundsjuk ju. ;)

    Ha det fint Lillasyster.

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig och uppiggande skyltning! Ler och njuter! Minns våra dagar i dessa trakter i januari.
    Kanske kan det bli en vända snart igen. Men ännu får jag inte flyga. (Risk för blodpropp.)
    Önskar dig en skön söndag

    SvaraRadera
  5. Ljuvliga skyltar, inte minst från Puerto , Rico! Bokade ni bord på restaurangerna i det nya köpcentret tro? Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Glassen ser ut att vara god.
    Snyggt M och snygga sneakers.

    SvaraRadera
  7. En speciell tacksamhetskram till dig för sista skylten - dregel, dregel:-)
    Los Montadidos - javisst tänker jag på Ama och Anders där. Speciellt onsdags- och söndagsbesöken då det var readagar. Minns du?
    Älskar M:et. Otroligt läckert. Undrar hur bokstaven såg ut med belysning på kvällarna.
    Kul att du har samlat på dig så många fina skyltar från Gran Canaria. Har ju alltid sagt att skyltar från andra länder är roligare än de vi har hemma. Å det stämmer när jag tittar på din fina skyltbomb:-)
    Tusen tack för den och länken:-)

    SvaraRadera
  8. Bra skyltat och skorna 🤩
    Ama gjorde stor intryck i bloggvärlden och kommer alltid vara saknad, aldrig glömd ❤️
    En tomtemor på sniskan 😜
    /åsa

    SvaraRadera
  9. Men, du skrev inget om den läckra stora M bokstaven, med ödlor och kaktus o jag vet inte vad. Helläcker! Ja för all del, det var väl dojorna också! En riktig middagskrog hittade du som bara har öppet kvällstid. Tack för smått exotiska skyltar för mig som bara håller mig hemmavid. Kram

    SvaraRadera