söndag 9 april 2023

skyltsöndag #413

Vi har väntat över ett år på den.


Det är alltid samma magiska känsla att kör ut en helt nybil från en bilhall.
(Det är inte första gången jag kör ut en nybil från en bilhall)

Men det här är den första Mercedesen som jag kör ut - dvs en riktig bil. Och det kommer att dröja väldigt länge tills jag får känna den där magiska känslan igen - är inte ens säker på att jag får uppleva den känslan igen.

Här står den på laddning och blänker så fint innan jag ska köra ut den. Synd att köra ut en nybil i snöslasket och lite lagom nervöst med tanke på väglaget. 

Nu har vi haft den ett tag och är så nöjda. 
(Ibland känns det nästan som vi köpt en helikopter.... så mycket finesser.)
För den som undrar så är det en hybrid, jag litar inte på att ha en ren elbil.
Är den fulladdad så kommer man 9mil på el, kanske längre - det beror på körsättet. 
Den som håller i skyltsöndag är bästa BP: 




10 kommentarer:

  1. Lycka till med den bilen :) Håll till godo LillaSyster :)

    SvaraRadera
  2. Det är ju speciellt när man tar ut sin nya bil för första gången, gott luktar det också.
    Kört ut många nya bilar i mitt liv men så arbetade jag på volvo personvagnar också. ;)

    Grattis till nya bilen och ha det bäst.

    SvaraRadera
  3. Grattis till nytillskottet, en röd dessutom. Mercedes är mercedes. Bra skyltning!

    SvaraRadera
  4. Grattis till bilen! Den är jättefin! Jag tänker som du och kör en elhybrid som laddar batteriet under körning.

    SvaraRadera
  5. Väldigt fint skyltat! Stort grattis till den nya fina bilen- Just känslan att hämta en helt ny bol är ju speciell. Jar bara gjort det en gång i livet. Och då hämtade jag en Golf.
    Och just att välja en hybrid tror jag absolut på. Vem vågar lita på elbilar idag.
    Önskar dig fortsatt fina påskdagar.

    SvaraRadera
  6. Stort, stort GRATTIS till den nya familjemedlemmen. Glöm bara inte att döpa den, för då håller h*n längre. Gillar färgen. För just Mercor brukar vara antingen vita eller svarta, så den här färgen gillas skarpt. Har du gjort dig av med jeepen. Hoppas inte det.
    Hoppas du kommer bli riktigt nöjd med den nya bilen.
    Bra skyltat där! Tusen tack för din Skyltsöndag och länken:-)

    SvaraRadera
  7. Grattis till den fina röda bilen 🥂
    /åsa

    SvaraRadera
  8. Grattis!
    En röd och sprillans ny bil, det är en fin känsla det. Och hybrid, bra där!

    SvaraRadera
  9. Stort Grattis till nya bilen! Jättefin! Jag har kört ut en sprillans ny bil från bilfirman en enda gång ... antagligen både den första och den sista ... och det var för mer än 20 år sedan.
    Ha en fin annandag!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Wow så röd och vacker, eller kanske man ska säga stilig om en Merca! Jag var en gång gift med en bilgalen man, vi tillbringade bröllopsresan körande genom Tyskland och besökande varje bilfabrik vi åkte förbi. Han bytte sin (inte hustruns) Audi varje halvår, vilke eländigt dyr hobby! Men luktat nybil, det har jag gjort i mina dagar. Inte ett fingeravtryck fick man lämna på kofångaren, och sandiga skor var inte heller tillåtna, inte så lyckat rörbud när man hade barn....men så blev inte det så långvarigt heller...äktenskapet! Grattis till den snygga dyrgripen!

    SvaraRadera