söndag 23 april 2023

Skyltsöndag # 415

Idag skyltar jag med våren!

Alla bilder är tagna idag i trädgården.
Ännu en sort av mina julrosor.

Första  tulpanen som är riktigt utslagen. 

Forsythian lyser gul.

Musöron på hängbjörken.

Min Stjärnmagnolia.

Den andra magnolian vid entrén är också på gång.


Mer blåsippor här i min lilla skog.
Varmt och skönt,  jag har klippt gräsmattan och trimmat kanterna.  
Rensat upp i långa hallonlandet, dvs rensat ogräs som tittat upp och tagit bort alla vissna kvistar på plantorna från förra året. 

Mina Sädesärlor är med mig.


En ny rostig skylt har flyttat in på Skogsliden. 

Busan hälsar på Sofie.
(Det är jag som har bestämt att hon ska heta Sofie)

Skylten har jag köpt hos: https://www.gecko.se/

Den som håller i skyltsöndag är bästa BP:









10 kommentarer:

  1. Så många vackra blommor, sädesärlor, ny skylt och Busan. Mycket fin skyltsöndag. Kram från en regnig Östergård

    SvaraRadera
  2. Mycket vårlig skyltning här hos dig idag. Rostiga flickan är så fin. Bra skyltat säger Karin och tackar för alla fina blommor!

    SvaraRadera
  3. Åh, så fint du har i trädgården! Så många härliga vårtecken och klippt gräset! Sånt kan vi bara drömma om. ;-) Än så länge är större delen av gräsmattan täckt av ca 40 cm snö. Men mina odlingslådor har börja sticka upp ur snön.

    SvaraRadera
  4. Stort tack för din härliga vårskyltning. Tittar och njuter av det vackra- Din trädgård är verkligen fantastisk. Roligt att få komma med hit.

    SvaraRadera
  5. En helt härlig vårskyltning! Tusen tack för den och länken.
    Har skrutit med dig och dina kunskaper för min bästis Yvonne. Och nu vet jag varför - ja, det visste jag ju uppenbarligen innan också;-)
    Inte visste jag att julrosor även kan komma i olika färger. Ja, nu vet jag det också.
    Yvonne önskade sig regn nu, under nätterna helst. Hon fick de första dropparna för cirka 20 minuter sedan. Här är det fortfarande torrt - tror jag.

    PS. Sofie är så söt. Gillar Busans försök att flörta med henne - hahaha:- ) DS.

    SvaraRadera
  6. Oj så långt våren kommit hos dig :) Sofie var ju riktigt tjusig, Busan till vart ju perfekt :) Önskar dig en trevlig vecka nu.

    SvaraRadera
  7. Det var verkligen en skyltning i min smak!

    SvaraRadera
  8. UNDERBART! Från första till sista bild!!!!

    SvaraRadera
  9. Ja det gör du rätt i, att du skyltar med våren! Här är den något sen så jag glupar åt mig alla vårbilder jag hittar hos vänner och bekanta! Den söta lilla flickan trivs nog ypperligt med både dig och Busan. Lite kul lät det när du skrev att du skyltar med våren och visar en julros, hihi
    Ha det gott nu i din bästa årstid! Kram

    SvaraRadera
  10. En alldeles underbar skyltning med högsta vårkänsla!

    SvaraRadera