fredag 29 september 2023

färgsprakande fredag # 20


Bilder från sommaren som varit, alla bilder är från trädgården.

Min lila ros

Stäppsalvia

Stockros

Ringkrage

Ringblommor 


Jag har ju sagt 20 färgsprakande fredagar, men flera har hört av sig och vill att spraket på fredagarna ska fortsätta. En bra tanke för det är väl nu snart som vi kommer att behöva extra med färg.
Så jag tänker att vi kör på, satsar på totalt 52! 
Sen är det nog dags att komma på något nytt.

Jag kunde väl aldrig tro att detta tema skulle bli så populärt. Så tack till alla er som varit med och sprakat hittills. Alla som vill är välkomna att vara med, nya som gamla deltagare - när tid och lust finns.


Finns inga regler som säger att det ska vara färgsprakande växter, allt färgglatt är välkommet.  
Trevlig helg!


9 kommentarer:

  1. Men vad roligt och trevligt att du fortsätter LillaSyster :) Så fina rosor du har. Tänkte knaggla mig ut igår och titta på våra, men det blev ingen sol under dagen. Nu vart jag glad över dina :) Dom här ringblommorna vet jag inte om vi har, men även där får jag bli glad över dina :) En fortsatt trevlig fredag på dig, klart vi kör med båda hängslen och livrem ;)

    SvaraRadera
  2. Vilka fina sommarblommor - och den där sista bilden gillar jag med kaffet och självförtroendet. En fin överraskning att du fortsätter jag har mera färgsprakande så jag hänger med. Må gott spraksyster 🌹

    SvaraRadera
  3. Massor av färg och glädjande nyheter att du fortsätter med färgtemat!

    SvaraRadera
  4. Åh.. Underbart att läsa att du fortsätter med Färsprakande Fredag! <3 <3 Detta gjorde min dag till en super Fredag!

    Underbara färger hos dig!!

    Ha en underbart härlig helg!
    Kram

    (PS. Svar på min lilla tävling finns i din utmaning idag hos mig! )

    SvaraRadera
  5. Kul att du fortsätter med "färgsprakning" behövs i vårt mörka samhälle.

    Ha en underbar fredagskväll. Lillasyster.

    SvaraRadera
  6. Verkligen ett färgglatt inlägg, underbart med allt färgsprakande! Kanske jag hänger på någon gång, glömmer det alltid på fredagar!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  7. Yiipphhiieee! Så kul att du fortsätter med ditt tema. Det har jag ju önskat mig, och du uppfyller min önskan:-)
    Tänkte idag när jag la upp mitt bidrag att jag ju inte kunde fota blomsterdekorationen på innergården en gång till. Så jag började fundera på vad jag skulle kunna lägga upp istället. Måste säga att jag har rätt så många färgglada accessoarer inomhus:-)

    Å så kul att du hittat så mycket lila och orange in din fina trädgård:-)

    SvaraRadera
  8. Finfint och färgsprakande fredag. Ser framemot nästa sommar då jag förhoppningsvis har en trädgård på G.
    /åsa

    SvaraRadera
  9. Blir alltid glad när jag får se vackra blommor från den trädgård. Så även idag. Ja, annat också- Kul att färgtemat fortsätter och om min lust att blogga återkommer så är jag gärna med. Är även nu med i mina tankar.
    Önskar dig en fin helg.

    SvaraRadera