onsdag 27 september 2023

utryckning....

..... blev det igår.  Då min lillasyster parkerat på jobbet och ska låsa bilen så ser hon, punka på vänster bakdäck.  Hon ser också plåtskruven som sitter i däcket. (Har varit mycket skräp på E4an senaste tiden)
Men hon kunde köra hem då hon slutade jobbet vid kl 22, utan att ha lyft mer än telefonfingret.
Svågern och jag ryckte ut, jag med fälgkors och den stora domkraften. Svågern med lagningskit, kompressor och ett av hennes vinterhjul.
Vi valde att laga det på plats.
Så idag på hennes lediga dag, har hon valet att antingen lägga på de dubbfria....eller att fixa ett nytt sommardäck. 
(Smidig liten kompressor)
Nu ska jag strax ge mig ut på E4an, jag hoppas att jag klarar mig  utan missöden.

5 kommentarer:

  1. Räddande änglar är guld värda!

    SvaraRadera
  2. Så bra Ni kunde ställa upp 🌟
    🤗/åsa

    SvaraRadera
  3. Bra med kunniga personer som kan hjälpa till och rycka ut när det behövs-

    SvaraRadera
  4. Så trist med punka! Bra att ni kunde hjälpa till så snabbt! Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Nu blir jag aningen förvirrad igen. Trodde du var LillaSyster...

    Suveränt att två räddande änglar kunde rycka ut och agera "Första Hjälpen". Alltså ett fälgkors har jag alltid haft i bilen, men aldrig ett "punka-kit" och än mindre en kompressor (som jag inte ens vet vad det är om jag ska vara ärlig)...

    Bra jobbat:-)

    SvaraRadera