fredag 1 september 2023

färgsprakande fredag # 16

Min ros med namnet Masquerade

En underbar kopparkittel jag passerar på promenaden.

En Fibbla av något slag - populär växt hos Blomflugorna.

Renfana, går bra att ta in och torka.

 En räkbakelse kan ju också få kvala in under färgsprakande.


På skogspromenaden i spåret finns ett gulligt konstverk.
(Alla bilder är tagna nu under sommaren)

Jag kör 20 färgsprakande fredagar, häng på om du vill!
Finns inga regler som säger att det ska vara färgsprakande växter, allt färgglatt är välkommet.  
Trevlig helg!




11 kommentarer:

  1. Gult är så vackert - och ja tack till den räkbakelsen 👍Trevlig helg :-)

    SvaraRadera
  2. Så fin ros 🤩
    Fina härliga bilder hos Dig idag.
    En riktig färgsprakande fredag 🎨
    /åsa

    SvaraRadera
  3. Vilken fantastisk ros! Den där kopparkitteln gillar jag också påminner om en vi hade när vi bodde på gården i Vimle. Numera bor den hos svärisarnas trädgård.

    SvaraRadera
  4. Härligt färgsprakande bilder! Gillar husen i konstverket ... och den där rosen är såå fin!

    SvaraRadera
  5. Underbara fina bilder idag också. Min favorit är rosen. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Räkbakelse?
    Oj va gott.
    Fint i övrigt också naturligtvis lillasyster.

    Ha det bäst nu och trevlig helg.

    SvaraRadera
  7. Njutbart! Och så bra att du skriver vad växterna heter. Tränar på att lära mig fler- Fastnade extra för den vackra rosen.
    Visst passar en räkbakelse fint in. Väldigt gott dessutom. Är så förtjust i skaldjur och är i morgon av ena dottern bjuden på skldjursbrunch.

    SvaraRadera
  8. Åh så vackert med dina fina färger, man njuter av att kika in hos dig! :)
    Tack så mycket för att man får delta i din blogglista! <3 Kram

    SvaraRadera
  9. Vilken rolig och verkligen färgsprakande bildmix du lägger upp.
    Gillar namnet på rosen, det var fyndigt:-)
    Räkbakelsens form var väldigt originell - gillas skarpt! Och den lilla "stan" som troligen en förskola skapat är väldigt charmig.
    Älskar din färgsprakande blandning:-)

    SvaraRadera
  10. Den rosen var den vackraste jag sett, så delikat, ett konstverk! Räkbakelsen med ostbågar runtom, mumma! Jag ska få kräftor ikväll, kanske passa på att fota de röda klorna till nästa fredag! Ha en skön helg

    SvaraRadera
  11. Min svägerska skulle betala mycket för en kopparkittel som denna. Masquerade, oerhört vackert namn på en blomma.

    SvaraRadera