onsdag 9 oktober 2024

 I fredags plockade jag av de sista vindruvorna........ hämtade vågen för att väga. Men hushållsvågen sade error då jag satte på kartongen. 




Så det var bara att dela upp skörden på tre vägningar.

1,712kg på första omgången

1,310kg på andra vägningen.



tredje vägningen visade vågen på 2,062kg

Så summa summarum 5,084kg

Minns inte hur mycket jag plockat innan på säsongen, men låt säga totalt 7-8kg den här säsongen.
Vad gör man med över 5kg vindruvor på en fredag......

Jo, man delar med sig vi behöll väl kanske knappt 1kg själva. När de är slut så blir det inga vindruvor förrän nästa september/oktober för köper färska druvor det gör jag inte. 
Bara i förädlad form tappat och klart på flaska.
















5 kommentarer:

  1. Underbart! Kul att du vägde, det ger ett litet annat perspektiv tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Många vindruvor blev det 😋
    /åsa

    SvaraRadera
  3. Tänkte att du "trampade" till dej lite vin till kvällen ;-) Så mycket vindruvor!

    SvaraRadera
  4. Jamen, du skulle ha gjort som Susjos tänkte....trampat vin åt er. Härligt att se och läsa om. Vindruvor som är så goda, ja, också i förädlad form

    SvaraRadera
  5. Vilken skörd!!! Helt fantastiskt! Hur många kilon fick du ifjol?
    Sådana mängder som du fick efter den här sommaren är ju egentligen ett bevis på att vi haft en riktigt bra sommar/höst. Bra jobbat!
    Gillar Susjos kommentar:-)

    SvaraRadera