söndag 20 oktober 2024

skyltsöndag #493

En snygg Nespresso kaffekapsel.

Besökte Stadium Outlet i veckan, men min storlek på skor fanns inte. Så nu har jag beställt ett par nya på nätet och där var de nästan 130kr billigare - hur går det till? (Beställde samma modell som jag haft tidigare)

Stackars personal.....måste verkligen matvarubutiker vara tillgängliga mellan kl.06.00 -23.00???

De två sista bilderna tog jag på macken då jag tankade i fredags. 



Den som håller i skyltsöndag är bästa BP:


11 kommentarer:

  1. Ja, det finns mycket man kan undra över ... priser och öppettider t.ex.
    Ha en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. WOW!!! Vilka trevligt inlägg om skyltar. Från start till mål. Men mackor i rätt stund så räddar man ju livet kanske... kaffekapseln var ju riktigt vacker :) Av någon konstig anledning fanns inte mina sista skor (45) heller i min storlek... men jag reagerade inte över priset jag skull bara ha likadana. Det är vi som skapat tiderna i matvarubutikerna, det är uträknat när vi handlar på klockan. Men jag läste någonstans att det kan passa småbarnsföräldrar att man jobbar någon på morgonen och någon på kvällen så slipper dom dagis å sånt. Mitt Facit jobbade 25 år på Systembolaget där folk alltid skulle handla sista timmen/dagen på just påsk, pingst midsommar, jul och nyår tex. Gissa hur slut hon var när hon kom hen runt 21 tiden då ibland? Ja varorna vi handlar ur hyllorna ska fyllas på åxå... ingen får vara ledig då på butiken heller. Mellan jul och nyår var värst. Vissa sådana matställen man får köpa matlådor brukar vara billiga. i alla fall här uppe. Du får ha en fin söndag! Här öser regnet ned men det har varit 9 grader varmt inatt. Jag som tänkte kalasa på lite vindruvor idag... men jag tog några bilder igår som kommer på Glad Måndag ;)

    SvaraRadera
  3. Har heller aldrig förstått varför butiker ska ha öppet så mycket, till och med på julafton ju tex.
    Men har de väl börjat med det så är det väl svårt att stänga tidigare, de har ju anpassat sin ekonomi efter det, men vem i sjuttsingen går och handlar sent på kvällen?

    Jag är väl bara okunnig antar jag men ändå.

    Ha det bäst.

    SvaraRadera
  4. Trevliga vardagsskyltar.... nä inte behöver affärer vara öppna nästan dygnet runt... undrar om det är lönsamt ...
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  5. Bra skyltat och bra fundering när det gäller öppettider 🤔💭 här har vi två mataffärer, Coop och ICA, helger stänger Coop 18 eftersom det inte bär sig ekonomiskt att ha öppet nedan ICA kör 8 -20 varje dag i princip året om.
    Många gånger är det billigare på nätet trots ”samma” företag vilket är märkligt.
    Jag prövade mina första icebugs här på lokala kläder/skoaffären men köpte på nätet då det skiljde nästan 500kr.
    Ha en skön söndag kram åsa

    SvaraRadera
  6. Lustigt att dina skor var billigare på nätet ?
    Men tur de fanns i din storlek.
    Så många skyltar du skyltar med ;-) Å visst blir man fundersam över dessa öppettider!?
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  7. Ja, det var ett fint mönster på kaffekapseln.
    Det blev en läcker bild på Stadiums skylt. Det är tråkigt att det kan vara stor prisskillnad på varorna om man beställer dem via nätet men butikslokalerna kostar ju en del, som kanske bidrar till ett högre pris.
    Det kan man undra över om matvarubutiker behöver vara öppet 06-23.

    SvaraRadera
  8. Den Nespresso kapseln är ju ursnygg:-) Min är "bara" lila och heter Arpeggio. Har lovat mig själv många gånger att byta kapslar till en ny smak, men jag fegar ur varje gång;-)
    Din ICA är verkligen tidigt ute! Vår ICA Maxi i Arninge öppnar först klockan 8, medan min ICA Kvantum i Centrum öppnar kl. 7:30. Båda stänger kl. 22. Hoppas verkligen att de kör skift i alla butiker. Jag tror att din ICA räknar med hantverkare som vill inta sin frukost innan de börjar sina jobb klockan 7.
    Även de två sista skyltarna är bra, speciellt den med "rätta hastigheten".
    En toppen skyltning! Tusen tack för den och länken:-)

    SvaraRadera
  9. Me again: Glömde ju kommentera dina skor. Ja, det sägas ju att allt är billigare på nätet, så även skor. Många som provar plagg/skor i butiken och sedan klicka hem dem. Då vet man varför butiksdöden bara fortsätter...

    SvaraRadera
  10. Sent omsider tittar jag in...Nespressokapseln är fin, kan man återanvända dem till något?
    Jag antar att tidiga och sena tider är ett konkurrensmedel..de kan fånga upp kunder lite längre men sen är det frågan om det lönar sig i alla fall.
    Bra skyltat som alltid!
    Godnatt, nästan i alla fall!

    SvaraRadera
  11. Svar: sannerligen inte! Affärerna behöver alls inte vara öppet så många timmar, kostar personal och läggs på priset, och vi människor måtte väl kunna ha en viss planering och framförhållning. Vem kommer på halv elva på kvällen att Nämen nu kan vi ju åka o storhandla? I Finland var det söndagsstängt ännu för några år sen, men nu har de väl fått anpassa sig till resten av världen. Jo, det fanns undantag, en affär vi järnvägsstation fick hålla öppet...tss
    Nespressokapseln var för mig en okänd skönhet, hade du frågat hade jag tippat på en fingerborg! Ha en fin fortsättning på höstveckan

    SvaraRadera