lördag 26 oktober 2024

hoppa på tåget # grill minne 2024

 Åke kommer rullande med tåget och idag ska vi dela med oss av Grill minne 2024.

Vilken tur att jag köpte en ny grill till midsommar, annars hade jag inte kunnat hoppa ombord idag.

Fina entrecote på grillen.

Grillade även till lite sparris och några bitar grillost.

Minns att jag gjorde en god dressing som jag hade på osten. 
( dressing på citronsaft, citronzest, honung och lite salt om jag minns rätt)


Ett glas rött blev det till också.

Ja, så såg flera middagar ut i somras, med varierande tillbehör. Nu är grillen insatt på vinterförvaring i den gamla lekstugan. 


Det är Åke som håller i Hoppa på tåget. 

Följ länken så hittar du fler resenärer och välkommen att kliva ombord på tåget du också!

Kommande platser att besöka är: 

2 november: Vilt djur

9 november: President

16 november: Tändsticka

23 november: Marilyn Monroe

30 november: Ljus

7 december: Julbak

14 december: Lucia

21 december: Julbock

28 december: Tomte

1 kommentar:

  1. En flarra rött till sparris, grillad ost till mitt favvokött!!! vad kan bli bättre? (vattnas i hela mun o strupe) Du kör ju tallriksmodellen med ;) Trevligt att du var med ombord och sådan tur med den nya grillen :) Tackar för länken! Önskar dig en fortsatt trevlig lördag.

    SvaraRadera