lördag 19 oktober 2024

hoppa på tåget # höstens nyanser

Idag blir det en färgglad resa med tåget!
Bästa Åke har satt Höstens nyanser som slutdestination. Nu åker vi!
Jag börjar hemma på Skogsliden med att Alunroten skiftar från grönt till rött.


Pionbladen är så dekorativa att använda i höstbuketter.


Det lilla prydnadskörsbärsträdet i röda toner.

Vissa av Rhododendronbladen skiftar över i orange.

På promenaden förra veckan så sprakar det nu.


Avslutar med små söta svampar på en stubbe i skogen.



Vill passa på att påminna om min idé till att sätta färg på november med:  

Färgsprakande NOVEMBER! 

Dvs varje dag lägger vi upp en eller flera sprakande bilder. Samma "regler" som tidigare, dvs allt färgglatt är välkommet och DU väljer själv om du vill vara med en, några eller alla dagar- det är som vanligt helt kravlös.


Det är Åke som håller i Hoppa på tåget. 

Följ länken så hittar du fler resenärer och välkommen att kliva ombord på tåget du också!

Kommande platser att besöka är: 

26 oktober: Grill minne 2024

2 november: Vilt djur

9 november: President

16 november: Tändsticka

23 november: Marilyn Monroe

30 november: Ljus

7 december: Julbak

14 december: Lucia

21 december: Julbock

28 december: Tomte

















12 kommentarer:

  1. Det finns ingen årstid som bjuder på så vackra nyanser som hösten.

    SvaraRadera
  2. Oj så vackert! Vad härligt att få se alla dina höstliga nyanser. Just det här med att kylan kryper in och ändrar nyanser som i Alunroten skiftar från grönt till rött är så vackert fångat! En mycket fin serie om höstens nyanser :) Och svamparna i skogen är förstås icke att förglömma! Trevligt att du är med och tackar för länken ;)

    SvaraRadera
  3. Fina bilder, från litet till stort...bra tänkt! kul att du fick med lite svamp, för det om något är ju höstigt!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  4. Hösten kan allt vara riktigt vacker, fint fotat lillasyster.

    Ha det bäst nu.

    SvaraRadera
  5. Tack för påminnelsen! Jag hade förträngt färgsprakande november, nu ska jag självklart lägga en del bilder åt sidan för kommande temadagar! Körsbärsträden var de första jag njöt av inne i stan, de sprakade verkligen. Ja snart är november, den tristaste av månader, här..suck. Helgkram från pörtet

    SvaraRadera
  6. Färgsprakande höst 🍂 hösten bjuder på både härliga dagar med färg och hemska dagar i grått.
    Fin tolkning till dagens hoppa på tåget 🚂
    Ha en fin lördag kram åsa

    SvaraRadera
  7. Riktigt vackra bilder av höstens härliga blad av alla de olika träd, buskar o blommor!

    Bra och snyggt jobbat med alla bilder!

    Önskar dig en riktigt härlig höstlig lördag!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Sköna foton, sköna minnen...jag älskar hösten. Och så kul att du gör november färgsprakande tillsammans med alla som vill spraka. Jag ska hjälpa till...
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Så många olika vackra höstnyanser du hittat. Jättebra jobbat!
    Ha en fin helg! /Ingrid

    SvaraRadera
  10. Första bilden ser ut som en kreation av AI, den är så fin en fröjd för ögat. Och du behövde inte ens anstränga dig, då de flesta höstnyanserna fanns på Skogsliden.
    Bra jobbat!
    Jag har samlat på mig lite material till din färgsprakande november, men jag vet inte om det räcker hela månaden. Ska räkna och "lägga på ett kol";-)

    SvaraRadera
  11. Höstens färger är väldigt vackra, det måste jag hålla med om, och du fixade temat galant!
    Just ja, färgsprakande november...tur att jag ska en tur till vår favorit-ö!
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  12. Hösten är fantastisk ... och dina bilder är härliga! Vilka färger!
    Ha nu en bra söndag!
    Kram

    SvaraRadera