onsdag 16 november 2022

35 år .....

Den har tjänstgjort i nästan 35 år.....
( Fick den 1987 och den stod till sig i ett skåp tills jag flyttade hemifrån 1991)
....men nu verkar den ha gjort sitt.
Slängde ihop en mördeg, men maskinen lät allt annat än pigg på att blanda ihop den åt mig. När det började att lukta bränd plast så drog ur kontakten, bättre att blanda degen förhand än att råka ut för eldsvåda i köket.
Även om jag är rustad med en minibrandsläckare vid spisen, så är det onödigt att utmana ödet.
Nu är ny matberedare är beställd och ska dyka upp här nästa vecka. 

8 kommentarer:

  1. Det var verkligen en lång och trogen tjänst! Hoppas den nya blir lika långlivad. Vad blev det för nån?

    SvaraRadera
  2. Den stod sig länge och med trogen ära.
    Kul med nytt nu då🌺

    SvaraRadera
  3. Föregångarna i den branschen håller längre än de som föds i dagstid. Fem år ungefär och så är det dags för en ny. Din borde få en liten guldmedalj som höll ut så länge som 35 år.

    SvaraRadera
  4. Det var en långlivad kompis, men jag är inte förvånad, Förr gjorde man grejer som höll! Det blev en fin julklapp till dig själv och hoppas den också fungerar och går som tåget lika länge som den förra! Jag har aldrig ägt en matberedare...kanske beror det på att jag aldrig varit road av bakning...
    Tack för tips angående batteri till mobilen, bytte till ett nytt i somras, så det måste vara någon annan vajsing! Kramen

    SvaraRadera
  5. Aj då, dumt att riskera en brand där.
    De håller ju längre de där som tillverkades för så längesedan men inte hur länge som helst, tyvärr.

    Ha nu en fin kväll.

    SvaraRadera
  6. En riktig Masterchef, väl värt namnet. Helt otroligt att den varit med i hela 35 år. Gissar att den nya inte kommer hålla lika många år. Dagen "elektronikvaror" är ju gjorda för att hålla i max fem år...

    SvaraRadera
  7. Bara att tacka för lång och trogen tjänst Men kan tycka att den apparat kunde ha viss uppsägningstid.
    Fint med en ny på väg-

    SvaraRadera
  8. Läser ifatt lite av det jag missat ...
    lång och trogen tjänst - det var bättre kvalité på såna här prylar förr!
    Jag gjorde mig av med min gamla assistent, en Electrolux från 1950, som övertogs av svärmor på 80-talet. Bytte en drivrem en bit in på 2000-talet och tänk att det fanns reservdelar att få tag i! Tyvärr var den så tung och skrymmande att den sorterades bort när vi flyttade till Finspång förra året, men fungerade då fortfarande helt OK :)

    SvaraRadera