söndag 20 november 2022

skyltsöndag #393

I onsdags var jag och lade på vinterhjulen, vi har haft vinterdäcken på hotell under sommaren. 
Där i väntrummet fanns det både hjärtstartare, akutväska och fina fälgar.
När vinterdäcken var på åkte jag till: 
Här hämtade jag ut en beställning jag gjort på kontorsmaterial.


Idag vaknade vi upp till vinter och snö, jo vi såg ju hur det började redan igår eftermiddag.
Jag har sopat av trappan, Busan väntar lite med att gå ner.
Sen undersöker hon spåren efter grannens katt som varit här en sväng.

Sen får hon tokfnatt så där som bara katter kan få, vevar runt med tassarna för att i nästa sekund skynda sig därifrån.
Uppskattar att vi fått 10cm måtte det smälta undan annars blir det en lååång vinter. 


Den som håller i skyltsöndag är bästa BP:



13 kommentarer:

  1. Vi har en aning gemensamt i våra skyltsöndagar idag men du har bästa Busan som inte jag har. Katter är många gånger glada över nysnö och får fnatt. Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  2. Jag är glad att vi fått 0 cm snö :) Men i bergen i Portugal (där vi var för 2 månader sedan) ligger det snö nu. Fina Busan!

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att du fått på vinterdäcken, det är många som inte hunnit det ännu.
    Tur att katten gillar snön, jag hoppas verkligen att det vi fått försvinner snabbt.

    SvaraRadera
  4. Snön kommer att smälta och förvandlas till slask. Vad är det sägnen säger? Att snön ska lägga sig på marken vid fyra tillfällen innan den ligger kvar en längre tid.

    SvaraRadera
  5. Jag har haft på vinterdäcken sen i mitten av oktober och dagen efter bytet så var det halt på vägarna. Kul att Busan gillar snön och helt klart behöver hon inspektera grannkattens fotspår.

    SvaraRadera
  6. Hej mitt vinterland 🤩
    Nu börjar det bli vinter även hos Dig 👍
    Men jag antar att snön kanske försvinner redan innan 1a advent?
    Ha en fin söndag ⛄️ åsa
    http://naltax2.blogspot.com/

    SvaraRadera
  7. Då fick du på vinterdäcken i tid, jag gratulerar. :)
    Busan har kul i snön, våra brukar tveksamma titta ut på balkongen när det snöat och vända in igen.

    Ha en fin söndag.

    SvaraRadera
  8. Vi har fått lika mycket av den vita varan, fast jag slipper ju sopa;-)
    Å vilken bra tajming att lägga på vinterdäcken i onsdags - bra tänkt där! Jättefina och inbjudande lokal. Föredömligt med hjärtstartare och akutväska. Dessutom perfekt miljö till Skyltsöndag!
    Tusen tack för att du skyltar och länkar:-)

    SvaraRadera
  9. t här förräns precis NU. Jag hade också däckhotell efter det att jag blivit änka.
    Katter är så roliga och finurliga.

    SvaraRadera
  10. Snyggt skyltat! Bra och smidigt med däckhotell.
    Välutrustade vad gäller akutvård är de ju också. Bra!
    Och bra tajming att få på dem nu. I går var det många bilar, ja även SL:s bussar som inte kom framåt p.g.a snön som föll-
    Här var det blötsnö på em och det är alltid trist. Men snön håller sig kvar. Lär komma mer i natt och i morgon.

    SvaraRadera
  11. Det var jag som blev anonym-

    SvaraRadera
  12. Hej mitt vinterland, trallalllaaa.....jo jag vet, bara slask i 08-land, och faktiskt snart här också. Vintern ville nog bara titta in som hastigast o påminna om sin existens...Vilken rolig vägg på ditt däckhotell, klatchigt och snyggt! Så bra att du hunnit byta däck, så många som blir överraskade varje år! Måndagskram

    SvaraRadera
  13. Däckhotell är bra ... så skönt att slippa tvätta och flytta på däcken själv :)
    Fin vägg där med fälgarna!
    Snön är inte alls välkommen ... vill ha barmark igen!

    SvaraRadera