måndag 21 november 2022

Nu är det inte kul...

Bild tagen idag från sovrumsfönstret kl 13.40

Det tog en hel evighet att köra hem från jobbet, is under modden (ändå var jag bara 4mil bort). 
Jag har inga dubbdäck..... men jag har ju fyrhjulsdrift & vinterdäck - men det kändes skönt då bilen och jag svängde in på uppfarten och in med "snömonstret" i garaget. Nu ska jag inte köra mer bil idag. Det var bättre skottat på vägarna då jag åkte vid 06.20 även om det var kolmörkt så var det uppehåll.

Nu ut och skotta av växthustak och gångarna så vi slipper att pulsa..... kan säga att det är tung blötsnö.
(Vi har väl fått 25-30cm nu)
Ååå vad jag längtar till våren.

7 kommentarer:

  1. Jag längtar också till våren! Vill inte heller pulsa i snö och frysa.

    SvaraRadera
  2. Så märkligt att södra delen av vårt avlånga land har mer snö än den norra delen.
    Att köra bil utan dubbdäck/vinterdäck känns inte som bästa grejjen i ett snö och halkigt väglag.
    Tur Du klarade Dig välbehållen hem 👍
    Ha en fortsatt bra dag åsa http://naltax2.blogspot.com

    SvaraRadera
  3. Här blev det ju bara en mild variant av snöfall, tacksamt verkligen.
    Köra i halka har ju aldrig varit en favorit hos mig, går så bra utan. ;)

    Ha nu en fin kväll Lillasyster.

    SvaraRadera
  4. Jag avundas er inte, vi har ju långt ifrån samma vinter som ni, men jag längtar också till våren :)

    SvaraRadera
  5. Avundas dig inte! Vilket elände. Iofs drabbas vi varje år av ungefär samma sak, men ändå. Snökaos är ALDRIG rolig, oavsett om man har dubbdäck eller inte. Min Tintin är insnöad och det får den förbli tills det kommer plusgrader på torsdag enligt SMHI. Hoppas att deras prognos stämmer.
    Vi fick lika mycket snö som ni...

    SvaraRadera
  6. Snön går väl an om det är plogat på trottoarerna och inte halt. Skönt att du kom hem oskadd.
    Att skotta är ju ingen hit men du får ta det som ett gratis styrketräningspass.
    Jobbigt är det helt klart. Och var försiktig med dina knän.
    Visst längtar vi efter en vår. Absolut.

    SvaraRadera
  7. ja nu har du det inte så kul, vet hur jobbigt du tycker det är med snön. Är man husägare så blir det ju också jobbigare, fast här hos oss är det vissa av hyresgästerna som skottar våra gångar, bara för att få motion. De sköter alla vaktmästaruppgifter, helt gratis, helt galet tycker jag och några till, men de får väl hålla på om de vill bara jag slipper, ler!

    SvaraRadera