söndag 13 november 2022

skyltsöndag #392

En bild från i somras utanför Ica där de satsat på rejäla krukor i rostig plåt.


I veckan på promenaden så var sommarensfarthinder nu satta åt sidan, men än blommar det fint av Ringblommor i lådorna
 
  

Igår var planen att äta lunch här på Stångs, men då vi inte bokat bord, så blev det inget med det.....fullsatt.

Ja, ja det finns ju fler ställen att äta på vi tog bord 4 på Noi tre.

Gillar deras bestick/servetthållare.

Maken testade en utav deras alkoholfria öl till sin pizza.

Jag åt pasta med löjrom och  riktigt med kräftstjärtar och räkor. 

Den som håller i skyltsöndag är bästa BP:

http://bp-computerart.blogspot.com/


12 kommentarer:

  1. Vilken smaskig mat ni fick, blev ju ändå bra när det inte blev som det skulle.

    SvaraRadera
  2. Ser gott ut båda rätterna. Den ölen har jag aldrig testat, annars gillar jag alkoholfri öl. Har hittat en hallonöl som jag gillar skarpt. Kram

    SvaraRadera
  3. Herr och fru betong, kul namn!:) Jag trodde att "krukan" var av rostig plåt.
    Ni fick ju till det trots allt, god mat och läckra foton. Tack för dem!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Fina krukor, kunde aldrig trott det var betong, tänkte plåt.
    Go mat blev Ni inte utan 😋 en sån pizza skulle jag icke tacka nej till.
    Ha en fortsatt skön söndag 🤗 /åsa

    SvaraRadera
  5. Längesedan jag åt Pizza på stan nu, är väl snart dags för en matrunda på stan med frugan. :)
    Jag gillar när restauranger gör det lilla extra med inredningen, det är det som gör att jag kommer en gång till...minst. ;)

    Ha det bäst Lillasyster.

    SvaraRadera
  6. Bara gottigheter i din låda (inlägg) Jag gillade också servett- och bestickstället.

    SvaraRadera
  7. Här vare festligt och glatt med betong och plåt. Trevligt :)

    SvaraRadera
  8. Dreglade från början till slut. Som förrätt rost och som huvudrätt den där löjrompizzan. Tackar för den söndagsmiddagen:-)
    Ringblommor är verkligen tåliga blommor. Det är inte ofta man ser dom här. De är ju faktiskt vackra och håller.
    Ja, ungefär som din toppen skyltning då:-)
    Tusen tack för den och länken:-)

    PS. Kul att höra att maken din verkar må hyfsat bra. Det var väl han som körde med tanke på den alkoholfria ölen;-) DS.

    SvaraRadera
  9. Åhå, så snygga rostiga krukor men lite roligt att de märket Herr och Fru Betong.:-)
    Fint att blommorna får stå kvar i blomlådorna.
    Snygg bestick- och servetthållare på restaurangen.

    SvaraRadera
  10. Upptäckte att det föll bort ett ord i mitt förra inlägg:
    Åhå, så snygga rostiga krukor men lite roligt att märket heter Herr och Fru Betong.:-)

    SvaraRadera
  11. Fastnade förstås för de "rostiga" krukorna. Så fina!
    Men ringblommorna i sina lådor piggade också upp.
    Trist att det var fullbokat på "Stångs" men det blev ju trots det en god lunch för er del ändå. Din pastarätt hade jag nog också valt.

    SvaraRadera
  12. Vilken tur att ni hittade ett alternativ när första valet var fullsatt! Jag åt pizza igår, hämtpizza hos dottern, helt okej. Lite exotiskt då vi inte har hämt-nånting-i byn...Herr och fru Betong är rätt läckra! Kram

    SvaraRadera