söndag 6 november 2022

skyltsöndag # 391

Tänder ett ljus till minne av en fin bloggvän.

Tack Ama för att jag fick lära känna dig via blogglandia.
Skogslidens blommor viskar ett sista farväl 
(de här två lavendlarna vet jag att du kan) 





Fortsätter lite i Ama's tecken även om restaurangen vi besökte för någon helg sedan är Italiensk....

.....så påminde ju förrätterna om goda tapas.
Vi delade på förrätterna:
Calamares med en god aioli och en tallrik Burrata
(mozzarella, basilika, balsamicosirap, olivolja och söta tomater).
Till huvudrätt åt jag pasta med vinkokta musslor.

Drog lite på munnen då jag skulle vika ihop kartongen som veckans matvaror kom i.

Den som håller i skyltsöndag är bästa BP:

http://bp-computerart.blogspot.com/




18 kommentarer:

  1. Ett fint inlägg tillägnat allas vår Ama.
    Ljus och kärlek 🙏

    SvaraRadera
  2. Tack för din fina idé att tända ett ljus på bloggen idag för Ama, det ska jag också göra! Ha en fin söndag! Kram Susjos

    SvaraRadera
  3. Bra skyltat och kartongen var rolig 😃
    En märklig vecka… kram

    SvaraRadera
  4. Jo yes det var ju jag anonyma åsa

    SvaraRadera
  5. Fint ljus för Ama! Kartongen var definitivt något att le åt :)

    SvaraRadera
  6. Så vacker lykta med det tända ljuset och ett fint budskap.
    Livet pågår ju här och nu.
    Fina skyltar och mabilder och jag är säker på att Ama hade uppskattat maten.
    Kartongen var fyndig.
    Tack för ditt förslag om att tända ett extra ljus för Ama.
    Kram

    SvaraRadera
  7. En riktigt kul kartong. Kram

    SvaraRadera
  8. Ett fint inlägg ... och en fin hälsning till Ama.

    SvaraRadera
  9. En fin hälsning till Ama! Jag skrattade riktigt gott åt kartongen som inte vill stå på huvudet. Så fyndigt. Maten ser superduper god ut. Smaskens!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Så fint inlägg. Fina ord, och så fint imitative du tog att hedra Aama.

    SvaraRadera
  11. Är så tacksam att du kom på idén att tända ett ljus för Ama denna Skyltsöndag och Alla Helgons helg. Lite roligt också att vi var aningen synkade också - lavendlar hade jag också med:-) Vi kände "vår" Ama rätt så bra du och jag;-)
    Den italienska restaurangen är då helt i min smak, både vad gäller förrätten och vongoles till huvudrätt - MUMS!
    Skrattade gott åt texten på kartongen. Å oerhört sympatiskt och roligt gjort. Älskar personer som ha humor:-)
    Stort tack för länken och din fina Skyltsöndag:-)

    SvaraRadera
  12. Bra du kom med den iden lillasyster.
    Vi får minnas Ama som påverkat oss alla i en positiv riktning.

    Tack Ama, sov gott.

    SvaraRadera
  13. Vilken fin tanke, att vi alla som följt Ama tänder ett ljus . Vi är många som kommer att sakna henne.

    SvaraRadera
  14. Fin inledning med ett ljus för Ama.
    Italienska restaurangen ser ut att ha god mat.
    Kul text på kartongen.

    SvaraRadera
  15. Fint inlägg och fint initiativ att tända ett ljus för Ama!

    SvaraRadera
  16. Ett fint sätt att hedra henne. kajsalisasblogg.wordpress.com

    SvaraRadera
  17. Så bra tänkt av dig med ljusen för Ama!

    SvaraRadera
  18. Du levererar de vackraste blommorna till allas vår Ama, lavendlar "ler". Så ledsamt och vädret verkar också sörja. Grått, regnigt, dimmigt, svårt att krama något gott ur tiden som är.
    Men den goda maten, den får även mig på lite gladare humör. Hade gärna testat musselpastan, den såg läcker ut.
    Huvudet upp o fötterna ner, eller tvärtom! Kram

    SvaraRadera