fredag 10 maj 2024

färgsprakande fredag #52

Det började med några .....som blev till 20 som sedan efter önskemål blev till hela 52 färgsprakande fredagar. 
Men nu gör vi ett uppehåll.  
Jag känner själv och ser när jag går på bloggpromenad att våren är här och att vi spenderar mindre tid för att blogga. 

Jag kommer istället med en ny utmaning. Så fortsätt fota och samla färg! 1:a november är alla som vill välkomna att vara med i 30 dagars utmaningen:
 Färgsprakande NOVEMBER! 
Dvs varje dag lägger vi upp en eller flera sprakande bilder. Samma "regler" som tidigare, dvs allt färgglatt är välkommet och DU väljer själv om du vill vara med en, några eller alla dagar- det är som vanligt helt kravlöst.

Tack till alla som varit med och bidragit för att sätta ordentligt med färg på fredagarna! 

Idag kör jag ett fyrverkeri från trädgården och alla bilder är från den här månaden. 

















Fortsatt trevlig helg!























9 kommentarer:

  1. Wow Vilket färgsprakande fyrverkeri du bjöd upp med idag - Så vackert! Men bara att konstatera att ni ligger lågt före oss här på Norrlandskusten. De små som börjar visas hos mig är pionerna som jag satte förra försommaren och jag är medveten det tar nått år innan de blommar.. Men jag visade upp en hel del nya frö påsar som jag köpt in och som skall ner i jorden så snart det är frost fritt den 6 juni. Det kan bli nån dag efter det för att vara säker.

    Men så glad jag blev av att läsa att din färgsprakande kommer igen i November. :D Men att först ha ett uppehåll för att vara ledig i sommar och hinna samla ihop en massa bilder! Toppen bra ide med att köra varje 30 dagar i November månad.
    Önskar dig en fin helg, så ses vi på tåget! :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för initiativet, det har verkligen varit roligt att hänga på. Så jag fortsätter att sätta färg på fredagarna. Önskar dig en superfin helg med mycket tid i trädgården. Kram

    SvaraRadera
  3. WOW vilken final :) Alla sagor har ett slut. Det ät helt fantastiskt hur det lyser upp färger där nere i landet... snön ligger kvar i dikena och isen har inte riktigt släppt efter stränderna här uppe. igår såg jag faktiskt gullvivor blomma men dom var inte från hemma hos mig så då gills det inte ;) Tack för att du roat oss :) Ikväll ska jag allt ha en färgglad strumpa på min friska högra fot ;)

    SvaraRadera
  4. Tack för den här spraktiden och omgången, det var en final hos dig som heter duga 🌺
    Jag hängde på även idag, även sent omsider.
    https://gerd-geddfish.blogspot.com/2024/05/fargsprakande-fredag_10.html

    Trevlig helg, kram! 🌞

    SvaraRadera
  5. Tack för alla färgsprakande fredagar du och dina bloggvänner bjudit på. Det har verkligen lyst upp mina fredagar och jag ser fram emot färgsprakande november som enligt mig är ganska färglös. Marilene

    SvaraRadera
  6. Detta är banne mig vackert, får väl se om jag får ihop några färgsprakande bilder till 1 november, ska jobba på det.

    Ha nu en fin fortsättning på helgen.

    SvaraRadera
  7. Så fint det sprakar i din trädgård och väldigt roligt att du delar med dig. Jag har med nöje tittat in hos flera färgstarkare och det har alltid varit trevligt och uppiggande. Önskar dig en fin helg.

    SvaraRadera
  8. Wow 🤩 så vackert färgsprakande blomsterprakt Du bjuder på. Tack 🙏🏻 /åsa

    SvaraRadera
  9. En färgsprakande final! Tack LillaSyster för denna härliga utmaning!
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera