lördag 18 maj 2024

hoppa på tåget #nattlampa

 

Vår lokförare kör idag tåget mot destination nattlampa.

Min första tanke var månen- det är en stor nattlampa.

Här syns bara en liten skärva av månen över Puerto Rico.

Här hemma har jag andra sorts nattlampor.
Mina snögubbar som lyser upp i vintermörkret, om det varit en solig vinterdag vill säga då de drivs med solceller.
Nu om våren/sommaren så har jag mitt hortensiaklot också solcellsbelysning som lyser om natten. 

Månen kom visst med den också.
Var svårt att fota så att det syns att det lyser om det.



Det är Åke som håller i Hoppa på tåget. 

Följ länken så hittar du fler resenärer och välkommen att kliva ombord på tåget du också!


Kommande platser att besöka är: 

v.21 Retro

v.22 Fiska
v.23 Flagga
v.24 Fotboll
v.25 Vad händer dagens datum, sill, nubbe eller vadå? 
v.26 Båt (visar du en nytagen bild på båt vid kanal/sluss - har du chans till att vinna en trisslott i Åkes tävling)
v.27 Kyrkorgel
v.28 Vattenkonst
v.29 Grotta
v.30 Moln - detalj om vad du ser i molnet
v.31 Veteranbil
v.32 Ett annorlunda konstverk - inte en tavla
v.33 Kapell
v.34 Tårta - med vilka har fyllt år i veckan?  (med rätt motivering har du chansen att vinna en trisslott)
v.35 Natthimmel, fenomen

8 kommentarer:

  1. Du lyckades ju bra med nattlampan och vi var inne lite på samma spår.
    Glad pingst!
    /Ingrid

    SvaraRadera
  2. Så bra Du fick ihop dagens Hoppa på tåget 🚂
    Läckert klot Du har 🤩
    Ha en fin fortsättning på denna pingstlördag

    SvaraRadera
  3. Mycket snyggt tolkat av nattlampa! Åh ,suckar jag när jag ser bilden från Puerto Rico!

    SvaraRadera
  4. Snyggt tolkat med Tjal-August som nattlampa!

    SvaraRadera
  5. Månen är ju bäst, förstås men det där hortensiaklotet ligger inte långt efter....bra tolkning! Klappa Busan! Ha det fint...

    SvaraRadera
  6. Du var betydligt mera kreativ än jag med din tolkning:-) Älskar din solcellshortensia. Har aldrig sett en sådan.

    Månen är ju en riktig nattlampa om himlen är klar. Och det fenomenet lyckades du såklart fånga på Gran Canaria. Snyggt jobbat:-)

    SvaraRadera
  7. Här var det gott om nattlampor. Hortensiaklotet har jag aldrig sett förut.

    SvaraRadera
  8. Mycket tjusiga foton å så häftigt med en hortensiabelysning....har jag aldrig varken sett eller ens hört talas om!

    SvaraRadera