måndag 20 maj 2024

i lördags dök det upp.....

 ..... två härliga bloggare här på Skogsliden.

Ett spontanbesök! Jo, jag hade ju slängt ut i en kommentar hos Paula att om ni är i krokarna så är ni välkomna hit.


De var bara 6 km bort då Anki ringde och frågade om de fick titta förbi. 

Så kul att åter få träffa Anki:  https://ankisbildblogg.wordpress.com/  (Anki och jag har setts några gånger tidigare) och med sig hade hon nu Paula: https://paulaz.se/  (Det var mitt första möte med Paula - hon var precis så härlig som jag trodde efter att ha följt hennes blogg i många år.)

Kaffe och glass var vad jag kunde få fram på så kort varsel. Men det viktigaste var ju att få träffa dem. Med sig hade de en ljuvlig Bägarranka. 


Den fick flytta till en rymligare kruka senare på eftermiddagen.
Brukar ju alltid ha en Bägarranka som slingrar sig upp för paviljongen, men i år hade jag ingen köpt. Paula tyckte att jag hade det lite klent med blommor så det här blev ju toppen.

Tack snälla för blomman och så kul att ni stannade till,  hoppas att vi ses igen!



Igår söndag så slog det ut några blommor på min trädpion.










10 kommentarer:

  1. Underbart att läsa om besöket du fick. Bra att du fick en bägarranka...jag fick faktiskt en vit sån här om dagen i min tur.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt med besök av bloggvänner! Och underbart att pionerna nu börjar slå ut. Kram

    SvaraRadera
  3. Så himla roligt att ses! Förstår att det blev ett fint möte. Och roligt att de hade med sig en bägarranka.Den kommer säkert att skänka dig mycket glädje.Önskar dig en fin vecka.
    Tyvärr vill bloggen här inte ta emot kommentarer från min Mac men det funkar via min IPhone.

    SvaraRadera
  4. Kul med besök från Blogglandia och fin blomma Du fick.
    Nu har jag problem att kommentera hos Dig… /åsa

    SvaraRadera
  5. Varmt tack för att du tog emot oss med så kort varsel! Fikat och glassen smakade gott, men det bästa var att vi fick ses och prata en stund!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Men så roligt att få träffa Anki och Paula! Jag har varit utanför Paulas hus i Falun, nästa gång kanske jag knackar på ;-)
    Vilken fin blomma du fick!
    Blogglandia är fantastiskt!

    SvaraRadera
  7. Så himla kul att Anki och Paula passade på att hälsa på dig! Jag menar du och Anki har ju ganska många gemensamma intressen (blommor bland annat) och Paula är ju en naturvän precis som du. Och så gillar hon långpromenader. Bägarrankan är hur fin som helst och perfekt, då du inte hade köpt en egen. Lycka till med blomman:-)

    SvaraRadera
  8. Hej! Tack snälla du för fikat när vi oväntat dök upp! Nu fick jag med egna ögon se både dig och din fantastiskt prunkande trädgård! Båda överträffade mina förväntningar! Busan fick jag också se en skymt av. Blogglandia är fantastiskt! Hoppas du hinner njuta av det fina sommarvädret hela resten av veckan. Kram!

    SvaraRadera
  9. Så roligt att Anki och Paula hälsade på och kom med en bägarranka innan du köpt en egen. :-)

    SvaraRadera
  10. Fantastiskt vad kul att du fått besök av Anki och Paula, blogglandia verkar vara ett härligt gäng som åker och hälsar på varandra om man har vägarna förbi.. jätte kul!

    Det blir spännande att följa din trädgård i sommar och hur det går med Bägarrrankan!

    Kram

    SvaraRadera