lördag 17 september 2022

ena veckan...

rörmokare, nästa vecka tapetserare.
Min första behandlingsbänk har sett sina bästa dagar.
Så efter jobbet i fredags tog jag tag i saken.


Vände på bänken och lossade de 6 skruvarna som håller plattan på ena delen.
Väldigt gott om häftklammer som ska bort.
Men efter en stunds arbete var både klammer 
och det gamla tyget borta. Här är halva bänken klädd. 
En stund senare var allt nytt och fräscht igen.
Undrar om det här konstlädret också ska hålla i 17 år?
Jag har ju alltid både filt och lakan över klädseln. Varje kund får  ju dessutom ett rent  behandlingspapper att ligga på.  Men det slits ändå. 

6 kommentarer:

  1. Vad skönt att få det gjort! En sån där sak kan bli liggandes länge innan jag tar tag i det. Bra blev det!

    SvaraRadera
  2. Det slit ju sådant som allt annat, bra jobbat där, bra att vara lite händig ibland oavsett vad det handlar om.

    sv: Har förespråkat ett inplantat med GPS på ungarna i alla år men än så länge har det inte genomförts, undrar sååå varför. ;)

    Ha en fin lördag Lillasyster.

    SvaraRadera
  3. Visst, nu kan du även lägga tapetserare till ditt cv. Du är verkligen händig! Men jag tror inte att den nya duken kommer hålla hela 17 år, men du kan ju alltid hoppas:-)

    SvaraRadera
  4. Du har många talanger på din lyra. Nu ännu en. Och så bra det blev!

    SvaraRadera
  5. Så fint det blev och bra jobbat!

    SvaraRadera
  6. Du är ju så händig så man baxnar! Bra jobbat, ska du jobba i sjutton år till?

    SvaraRadera