söndag 18 september 2022

Skyltsöndag # 384

Flera vändor till veterinären den här veckan, tack och lov inte med Busan. Utan det var kompisens katt som troligen varit i slagsmål för ett tag sedan. En stor böld på ryggen som krävde operation och dränage och 2 sorters mediciner. 

Så första resan var jag med in och fotade….. vem tjejen är på bilden vet jag inte, men precis då jag knäppte bilden, dök hon upp. Sedan fanns det inte möjlighet att ta en ny.
(Att jag fick agera chaufför är för att kompisen ff. inte får köra bil efter sin hjärntumörsoperation och jag tyckte hon kunde lägga pengarna på något roligare än taxi. Bättre med tjänster och gentjänster)

http://bp-computerart.blogspot.com/


8 kommentarer:

  1. Tjänster och gentjänster låter bra tycker jag också.
    Mest jobbigt för katten egentligen antar jag, hujeda mej.
    Hoppas det kryas på där snabbt.

    Ha en fin dag Lillasyster,

    SvaraRadera
  2. Det är oroligt när ens djur blir sjukt. Det är som med småbarn, tycker jag. Så bra att du kunde hjälpa till. Måste kännas skönt för din kompis. Kram

    SvaraRadera
  3. Fina skyltar hos veterinären.
    Bra att kissen fick hjälp med skadan och fint av dig att skjutsa kisse och matte till veterinären.

    SvaraRadera
  4. Så bra att du ställde upp och var chaufför. Flera flugor slogs i en smäll, din vän fick din hjälp, du fick skyltar och vi fick se dem !Toppen !

    SvaraRadera
  5. Så omtänksam du är LillaSyster. Att ha dig som kompis är obetalbart. Tror nog att din kompis uppskattar din hjälp:-)
    Å på köpet fick du ju två kanooon skyltar också. Sådant kallas för bonus. Å att du blivit en (nästan) mammarazzi vid det här laget är ytterligare en bonus;-)
    Tusen tack för skyltarna och länken:-)

    SvaraRadera
  6. Vilken bra kompis du är, o så fixade du skylt-temat för veckan också!

    SvaraRadera
  7. Visst är det fint att kunna hjälpas åt. Och en god vän är värt så mycket. Är säker på att din kompis uppskattade din omtanke.
    Hoppas nu det gått bra med katten.

    SvaraRadera
  8. Veterinären är inga roliga besök. Vi är där en gång i veckan nu ett tag... fin mottagningsskylt du visar upp.

    SvaraRadera