söndag 11 september 2022

Skyltsöndag # 383

Idag blir det en skylt från återvinningen som jag passade på att ta då jag lämnade av den gamla stolen.


Att jag ”vågade” göra det där bytet själv beror helt på att jag litar på min pappa som sa: Det där fixar du lätt själv! 

(Nu har jag ju sett honom dra rör och sätta en och annan toalett under min uppväxt. Där jag redan i tidig ålder varit med och plockat fram och sträckt fram rätt verktyg. Så det var ju inte så att jag såg sakerna för första gången. Jag har alltid fått vara med både i garaget och skruva och andra praktiska göromål – vilket kommit till stor nytta som vuxen.) 

Man vet ju inte heller vad man klarar av förrän man har testat. 

Så våga tro på dig själv!


10 kommentarer:

  1. En himla bra mening det där. Fast ibland är så klart tvivlet större än modet, och det är okej det oxå. Jag hade nog inte ens försökt med toaletten, men det finns många andra saker jag testar och klarar alldeles utmärkt.

    SvaraRadera
  2. Bra gjort, Lillasyster! Läste ditt föregående inlägg och är imponerad över att du bar toalettstolen själv och dessutom installerade den!
    Klokt av dig att lära dig av din händiga pappa, förstår att du har nytta av det.

    SvaraRadera
  3. Jag är väldigt imponerad av dig. Vi har samma synsätt...man vet inte om man kan ifall man inte försökt. Men jag tror inte jag hade vågat mig på att byta en toastol. Bra jobbat! Kram

    SvaraRadera
  4. Det är väl som Stenmark sa en gång i tiden, "de e bara & åk". ;)
    Ha en fin söndag.

    SvaraRadera
  5. Det är ju det där med att våga också ...
    Snyggt skyltat!

    SvaraRadera
  6. Snyggt jobbat med toalettstolen! Imponerande, jag hade aldrig klarat det, tror jag!
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  7. Bra jobbat och så fick du till en förträfflig skylt också, inte bara en toastol på plats. Bara och bara, det är inte bara det.
    Lycka till med valet och din röst!

    SvaraRadera
  8. Bra skyltat där! Ingen tvekan var din toastol hamnade - hahaha:-)
    Det är så himla kul att du fick vara med från början när din händiga pappa fixade saker och ting. Lär man sig när man är liten så sitter det ju i.
    Min pappa var motsatsen till din. Inte ett dugg praktiskt lagd. Men han lärde mig schack när jag var fem och spelade fotboll med mig sedan jag var tre år. Så jag ska inte klaga;-)
    Tusen tack för en idiotsäker skylt! Stort tack för länken också:-) DS.

    SvaraRadera
  9. Återvinningen är bra! Men i detta fall var det du tycker jag som var bäst. Och tanken som du hade med dig . "Att våga tro på sig själv" är nog så viktigt. Och friskt vågat är ofta hälften vunnet.
    Du löste det suveränt och en bra grund hade du ju fått av din pappa.

    SvaraRadera