onsdag 24 maj 2023

350 talgbollar....

....eller kanske fler har de nu ätit sedan jag började att mata dem i slutet  november. Fast idag åker behållarna ner,  för nu är mitt lager med fågelmat  slut. 

( 4 som äter samtidigt på de sista talgbollarna)



Nu blir det att  livnära sig på myggor, för var det gott om  igår kväll när jag skulle fota pionknoppar.



Gott om knopp är det. 
Nu ska jag kicka igång  onsdagen. Börjar väl i köket med 2kg färs jag köpte igår - blir nog persiljebiffar och köttfärssås,  sen lite träning, dusch och mot jobbet. 




9 kommentarer:

  1. Jag har samma fågelmatarstation som du. Tycker den är perfekt för småfåglarna. Kram

    SvaraRadera
  2. Du har en vacker trädgård. Pioner är så vackra. Persiljebiffar låter väldigt gott. Ha det gott! <3

    SvaraRadera
  3. Många talgbollar blir det! Du är verkligen snäll mot fåglarna. Nu är det deras tur att hjälpa dig, genom att bli mätta på myggen!

    SvaraRadera
  4. Så generös du varit mot småfåglarna. Och om de kommer så är det ju rätt kundkrets. Hos oss hade grannen talgbollar men det var måsar, trutar och skator som försåg sig. Inte vad hon tänkt...
    Bra nu att fåglarna klarar sig själva så kanske nu slipper ett antal insekter.
    Önskar dig en fin onsdag.

    SvaraRadera
  5. Din fågelrestaurang hade verkligen generösa öppettider. Gissar att du skämt bort gästerna. Hoppas de fortfarande vet hur man gör för att få mat;-)
    Klart du måste inviga det nya köket, och två kilo med köttbullar är en bra invigning tycker jag. Då kan du testa ventilationen också;-)

    SvaraRadera
  6. Men visst går det åt en del när man tar på sig att sätta ut lite mat till de små, trevligt tycker jag, vi gjorde alltid det när vi bodde i hus, det hörde liksom till.

    Ha nu en fin avslutning på kvällen Lillasyster.

    SvaraRadera
  7. Så ljuvligt med dessa småfåglar!

    SvaraRadera
  8. Min granne matar också småfåglarna fortfarande ... och ett gräsandspar kommer varje dag och tigger havregryn :) Vi får egentligen inte mata fåglarna, men tydligen ses det lite mellan fingrarna :)

    SvaraRadera
  9. Är det inte pilfinkar där på fågelbordet? Jag har en familj som bor under taknocken ovanför min balkong, oj vad de kvittrar! Svalor hör och ser jag hela dagarna men har inte listat ut var de bor.Mygg har jag ännu inte sett men däremot usliga fästingar, blä

    SvaraRadera