söndag 14 maj 2023

skyltsöndag #418

Idag börjar jag skyltsöndagen med bilder från trädgården.

Mitt japanska körsbärsträd med dubbla blommor.
Precis bredvid står en Praktmagnolia, som nu blommar för första gången.

Magnolia Soulangeana

Charliekatten är besök nästan dagligen.....
Undrar om är det någon som ser mig? 
Äh jag struntar i vilket det doftar ju så gott! 

Katterna fullkomligt älskar Kantnepetan. Den var rätt tilltryckt efter Charlies framfart - men jag är övertygad om att snart är den uppe på sina ståtliga 50 cm och blommar i blått.
Sedan går han och njuter av skuggan under en pion.



Köket är så gott som klart nu, mycket Chopchop mat har det blivit och där får man också en lyckokaka.
Jag har fotat några av mina lappar från kakorna
Hmmm undrar just hur ekonomin ska bli ordnad när en gigantisk renoveringsräkning snart dyker upp?
Men de andra budskapen stämmer väl rätt bra.
Den här skylten satt på strömbrytaren till köket i fredags, jag har ännu inte laddat ner appen och satt mig in i hur det funkar. Men jag verkar kunna fjärrstyra viss belysning i köket.

Den som håller i skyltsöndag är bästa BP:









11 kommentarer:

  1. Så mysigt Charlie har där han spankulerar omkring. Positiva meddelanden i de där lyckokakorna och även om inte allt stämmer så blir man ändå lite uppiggad av dem. Kram

    SvaraRadera
  2. Fina levande skyltar har du i din trädgård. Jag brukar tycka att det är bra när skyltarna kommer till mig härutanför. Du är strået vassare, till dig kommer skyltarna in till dig och inte dåliga skyltar heller. De lovar gott i alla fall! :)

    SvaraRadera
  3. Charlie ser ungefär ut som "vår" katt. Härligt att han får husera fritt hos er som gäst. Och att köket nu är klart och med smart belysning är ju toppen!

    SvaraRadera
  4. Nymodigheter när det gäller belysning verkar ju praktiskt kan jag känna, bara man lär sig hur det fungerar, inte min starka sida. ;)

    Fina katten där och fantastiska bilder utöver det, toppen Lillasyster.

    SvaraRadera
  5. Så vackra blommor och trevligt med besök av stiliga grannkatten. :-)
    Jo, Kantnepeta är poppis bland katter.
    Härligt att köket är klart och Plejd känner jag till men har det inte själv.

    SvaraRadera
  6. Blomstershowen från din fina trädgård är enastående. Nu är det sommar:-) Charlie är en klok och väldigt charmig katt måste jag säga. Kantnepetan är väl "kattknark", eller hur.
    Nästan synd att ni inte kan fortsätta med chop chop hämtmat. Gillar de små lapparna, och budskapen passar faktiskt rätt bra in på dig:-)
    Så du har blivit "högteknologisk" med app-styrd köksutrustning. Bra där! Jag skulle nog inte klara av det, så jag behåller nog mitt gamla analoga kök;-)
    Tusen tack för länken och din fina Skyltsöndag:-)

    PS. 23,2 grader här idag, i skuggan alltså:-) DS.

    SvaraRadera
  7. Snyggt skyltat! Och att skylta med försommaren i dun trädgård känns extra bra. Väldigt vackert! Ljuvlig grönska. Kantnepetan vet jag att katter gillar men hoppas en del får vara orörda.
    Kul med lapparna och visst var det så att flera stämde fint. Bra jobbat där på restaurangen.
    Gläds mer dig att köket nu är klart. Heja!

    SvaraRadera
  8. Ha ha Plejd som är så praktiskt :) ChopChop som är så gått... hoppas du hittade ngn favorit ;) Charliekatten verkar trivas :) Önskar dig en trevlig vecka nu :)

    SvaraRadera
  9. Bor vi verkligen i samma land?
    Tittar på Dina fina blomsterbilder och drömmer om en trädgård lik Din… tills jag tittar ut och känner hur orimligt det är 😅
    Fina kissemissen 😻
    Slukar all sorts trädgårds och blomster information och skriver lista 😃
    Jag hör av mig när något är på G ☺️ / åsa

    SvaraRadera
  10. Härlig skyltning från din underbara trädgård ... och Charliekatten verkar gilla läget :)

    SvaraRadera
  11. Så fint i din trädgård, och pilfinkarnas badiver log jag åt. Tror jag har ett bo med pilfinkar under taknocken på huset här någon kvittrar hela dagarna. Hur mysigt som helst. Ja tänk att katter är helt tokiga i vissa växter! Min dotter har fjärrstyrda lampor, hon är tvärtom mot mig, jag vill alltid ha stark belysning för att se ordentligt, medan hon har så nerdimmat så man får treva sig fram i hennes mörka vrår...du kanske ska prova något mittemellan....Kram från pörtet

    SvaraRadera