fredag 16 juni 2023

färgsprakande fredag #5





Två sorters Nejlikerot, en mer intensivt orange och en som går åt aprikos.

Strax intill ligger Charlie. 


Mer orange....på baksidan i skogskanten står en självsådd lilja. 

På framsidan har min ros Flammentaz börjat att blomma.
 
Och jag har nu på morgonen kokat  jordgubbssylt. 

Jag kör några färgsprakande fredagar, häng på om du vill!
Finns inga regler som säger att det ska vara färgsprakande växter, allt färgglatt är välkommet.  
Trevlig helg!




9 kommentarer:

  1. Så vacker nejlikeroten är. Jag dånar nästan...Fina färgsprakande foton och så en fin färggrann Charlie på det. Ha en fin fredag i många färger! 🤍 Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Har aldrig sett nejlikerot förut, jättefina! Och Charlie bidrar ju finfint till färg. Här har jag haft kattungar på verandan idag, hon såg mig och stack inte iväg. Lycklig dag! Blev färgsprakande hos mig också idag.

    SvaraRadera
  3. FÄRGSPRAKANDE fredag hos dig och sista bilden läskade mig!

    SvaraRadera
  4. Ett härligt färgsprakande inlägg, inte minst på fina Charlie, det hette min första katt också <3
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Brandliljan är en av mina favoriter, växer ofta förvildad vid gamla övergivna torp och gör hela ställena så enormt vackra. Ibland växer också fina aklejor där. Orange som är min favoritfärg har du lyckats fånga så fint! Helgkram från pörtet

    SvaraRadera
  6. Nejlikroten är verkligen snygg! Jag hade ett par knallorangea i Granmyra ... den vilda formen är däremot mest till besvär :)
    Charlie är så fin och jag ser genast Sixten framför mig.
    jordgubbssylt ... underbart! Härliga bilder från din trädgård!
    Ha en fin fredagseftermiddag/ kväll!

    SvaraRadera
  7. oj oj oj så färgsprakande det var, vackert och läkande för själen på samma gång.
    Nästa fredag kanske då, om någon påminner mig. ;)

    Ha det bäst nu Lillasyster.

    SvaraRadera
  8. Hur kan du komma ihåg alla blommors namn? Har du skyltar vid buskarna för att komma ihåg?
    Hursom - dina blommor är helt i min smak och har helt rätt färg:-) Charlie verkar tycka som jag där:-)
    Jag är med idag också, fast inte med blommor;-)

    SvaraRadera
  9. Verkligen en fin färgprakt. Jag tittar och njuter och är med i tankarna.

    SvaraRadera