söndag 4 juni 2023

skyltsöndag #421


Förra söndagen besökte jag det här underbara stället.
Gott om snyggt handskrivna skyltar på växterna. 


Den söta Busksolrosen fick följa med hem.


Även en Maverick Star och Snacksgurka finns nu på Skogsliden.


Inte bara 3700 kvadratmeter växhusyta utan även en fin inspirations köksträdgård med växter och gamla bruksföremål. 



Mitt i allt fanns det två hönsgårdar och hagar med små hästar. Ponnyridning för barnen då det förra söndagen var morsdag. Det fanns fler djur - men det var så mycket folk att jag inte "orkade" gå runt och trängas och jag var ju där för att titta på växter. Jag var där strax efter att de öppnat för dagen, men parkeringen var redan full.

Har så länge tänkt att jag skulle åka hit och insåg att jag valt helt fel dag..... Men jag kommer att komma tillbaka, ska passa på att svänga av E4an nästa gång jag passerar.

Perfekt med en gammal kökssoffa som blomsterbord ute i det fria. 

Den som håller i skyltsöndag är bästa BP:













8 kommentarer:

  1. Vilken underbar trädgård och dessa snirklade handskrivna skyltar säger så mycket mer!
    Jag fick med mig tre blomväxter hem igår (hade hjälp) från torget, blev fint på balkongen. Ska fixa fler snart.

    SvaraRadera
  2. Alltid bra för mig att ha en skylt vid en växt, jag är så kass på att hålla reda på vad de heter, det jag kan bäst är nog maskros. ;)

    Hönsgårdar är kul tycker jag, fast det brukar ju inte lukta så gott om jag minns rätt, men söta är de ju ändå.

    Ha nu en fin söndag Lillasyster.

    SvaraRadera
  3. Underbart 😍 Härligt 🤩 så himla najs 👍
    Jag har börjat lägga planer på en ny rabatt på is 🧊 med tanke på vädret och temperaturen är det inte roligt ☺️ jag vill knappt gå ut med the dogs 😜
    Men mitt popcorngräs växer (inomhus) och de få plantor jag har för en tynande tillvaro (inomhus) senaste veckorna har varit kyliga med minusgrader under nätterna och regn, snö och hagel dagtid samt kraftig kylig vind. Ärligt talat så känns det som höst.
    /åsa

    SvaraRadera
  4. Finns det bättre kombination än denna? Trädgård och skyltar, höns och annat härligt. Toppenbra skyltsöndag här inne hos dig idag! 🤍

    SvaraRadera
  5. Åh, ett sånt mysigt ställe. Dit hade jag velat åka och så roligt att det också finns djur där. Jättefina växter och snacksgurka lät gott. Håller med dig om att det var en bra idé att ha en gammal soffa som blomsterbord.

    SvaraRadera
  6. Såklart att du kände dig hemma i den fina miljön där det kunde ha stått "LillaSyster" på skylten.
    Så kul med handskrivna, personliga skyltar. Det är ytterst sällan att man får se sådana nuförtiden.
    Djuren du visade - bilden fick jag förstora upp för hönsen såg ut som "attrapper". Undrar vad det var för "ras". Har aldrig sett sådana höns förut.
    Vilken Skyltsöndag, inte bara bildmässigt utan även din text:-) Tusen tack för ditt bidrag och länken:-)

    SvaraRadera
  7. Vilket härligt besök. Och jättefina skyltar. Här hade jag också gärna traskat runt. Gillar också de personliga, handskrivna skyltarna.
    Roligt också att få idéer om hur växter och blommor kan placeras.
    Inte minst kökssoffan . Jag ska till Ulriksdals handelsträdgård och parken där på onsdag med Promenadklubben och det ser jag verkligen fram emot. (En guidad tur blir det också)

    SvaraRadera
  8. Tror jag det! Att du kommer tillbaka hit! Vilket drömställe för en blomsterflicka! Själv hade jag passerat alla växter med en farlig fart och tagit sikte på hästar och hönor o andra eventuella gosedjur. Men det är ju kul när det finns något för alla, vilket stort place!

    SvaraRadera