söndag 18 juni 2023

skyltsöndag # 423

Här står Stuart framför Mallbodens café i Motala. Besöker man Motala så ingår det ett stopp på Mallboden och att äta en våffla =)

Här finns ett litet hus att hämta en vattenskål till sin fyrbenta vän.
Hittade en illröd soffa....jag ni kan ju tänka vem tankarna gick till.
Fanns även ett budskap på soffan och sedan fastnade visst både jag och mitt finger. 

Som sagt en våffla måste man ha.

Här står hela gänget snyggt uppklädda från Team Alten 

Maken har lagt många timmar och förberedelser på att få ihop laget, klädbeställningar och ordnat med träningstillfällen mm - det är mycket logistik runt omkring som ska klaffa den här dagen. 
Årets mål var att cykla runt på under 8h.

Jo, de uppfyllde sitt mål 7h 49 min

Antar att förberedelser för 2024 - snart tar fart, jag hörde ju hur snacket gick efter målgång.

(Även jag har en uppsättning av kläderna - vi får se när jag behagar damma av racern och ta mig en tur, men en sak är säker jag skulle aldrig komma på tanken att starta ett lopp på 315km. Däremot har jag kört Tjejvättern några gånger - där mitt mål var att komma under 3h och när jag lyckades med målgång på 2h 58min då var jag också klar med det "tävlandet".)



Skyltar också med årets första snacksgurka, som jag skördade igår morse i växthuset.

I fredags var vi en tur till Vadstena och åt veckans födelsedagsmiddag.
Bord bokat på restaurang Bakgatan.


Skyltar med den goda menyn.... inte lätta att välja men tillslut bestämde jag mig för Fjällrödingen till förrätt.


Huvudrätten fick bli helstekt hjortfilé´.


Klart att man måste ha dessert också och här blev det Crème brulée, den godaste jag någonsin ätit.

Allt var vällagat och så gott.

Idag regnar det, vilket behövs- nu ska jag gå ut och skaka ur lite vatten ur pionerna vissa ligger ner.
Och så ska jag kolla till hur det ser ut i mina regn uppsamlings tunnor/hinkar mm. Bäst att lagra vatten nu.


Den som håller i skyltsöndag är bästa BP:






















11 kommentarer:

  1. Grattis till födelsedag som firades med god mat. Jag skulle ha tagit samma förrätt, huvudrätt men en annan efterrätt..gillar nog brulé men danska ostar går jag inte förbi så där bara. Första gurkan smakar bäst😊
    Många intressanta, roliga och "goda" skyltar idag. Bra jobbat som man brukar säga. Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  2. Cykla gör jag gärna, men det blir allt mer sällan till förmån för annan rörelse. Den middagen ser verkligen fantastisk ut, snålvattnet rinner trots att jag precis svalt sista skeden med frukosten...

    SvaraRadera
  3. Våffla?
    En så stor våffla kräver ju nästan byggnadstillstånd. ;)
    Gott gott gott.

    Lite inspiration här då inför dagens eller någon annan dags middag i veckan.
    Återigen: Gott gott gott.

    Ha en fin eftermiddag.

    SvaraRadera
  4. Snyggt skyltat! Maten såg väldigt god ut, hade också tagit röding till förrätt! Nej, Vätternrundan skulle jag aldrig ge mej på, är så imponerad av dem som cyklar så långt! Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Kul idé med röda soffan med Röda Korsets swishnummer.
    Mycket gott på våfflan.
    Så bra gjort av laget att cyklar runt Vättern under åtta timmar. Bra gjort av dig också att ha cyklat tjejvättern.
    Vadstena är så mysigt och Bakgatan ser ut att ha god mat.
    Gott med nyskördad gurka.

    SvaraRadera
  6. Soffans röda färg fick tankarna att gå till vår Ama ❤️
    Hos oss bor Kevin 😜
    Smaskigt med våfflor 😋
    Din födelsedags middag gick verkligen all in 🤩😋
    Tänkte på Dig när jag såg Vätternrundan på nyheterna 🚴‍♀️
    Bra skyltat 👍
    Ha en fortsatt skön söndagskväll/åsa

    SvaraRadera
  7. Snyggt skyltat och många goda och fina smakprov- Grattis till maken och laget som klarade "sitt mål"- Väldigt bra gjort. Grattis även till dig som tagit dig an "Tjejrundan" runt Vättern och även du ordnade ju ditt uppsatta mål-
    Gillade tanken på soffan och Röda korset.
    Grattis till födelsedag och denna middag var helt i min smak. Roligt när det blir både gott och lyckat.

    SvaraRadera
  8. Så denna Minion heter Stuart. Då lärde jag mig nåt nytt igen.
    Ama hade ÄLSKAT din röda bänk. Tycker det är så fint att vi ofta tänker på just Ama när vi ser "motiv" som hade gjort henne "lyrisk".
    Den där våfflan hette duga kan jag säga. Hade aldrig klarat äta upp den...
    Att vi låg så nära varandra med våra födelsedagar vet jag nu. Det gäller bara komma ihåg det till nästa år;-) Och födelsedagsmiddagen - herreguuuuuu så gott:-) Stort GRATTIS i efterskott!
    Din man verkar vara helt återställt efter cykelvurpan. Vilket jobb att få ihop så många cyklister med allt vad det innebär. Han är verkligen dedikerad. Ser bara en enda tjej i det stora gänget. Kanske dags för dig att träna för att jämna ut obalansen en liten aning;-)
    Vilken Skyltsöndag! Dina bidrag blir bara bättre och bättre:-)
    Tusen tack för att du är med och länkar:-)

    PS. Crème brûlée och Panacotta är nog de enda efterrätter jag inte kan stå emot;-) DS.

    SvaraRadera
  9. GRATTIS! Vilken smarrig mat du unnade dig, mums filibabba, säger jag bara.
    Min äldste son cyklade också, jag det vet du ju att han brukar, och jag såg tiden 07:57 så han var säkert nöjd.
    Vilken maffig våffla! Så gott!

    SvaraRadera
  10. Alltså man kan inte utan förvarning lägga in en massa fantastiska maträtter som en oförberedd lagom hungrig finnkäring dreglar över klockan halv tio på kvällen! Hjortfilen var ju magisk! Mallboden låter däremot knäppt, vet du var namnet härstammar från? Vilken av cyklisterna är din make? Han som står längst till höger?Snacksgurkan vann veckans skylt-plaketten!

    SvaraRadera
  11. Ha ha jag hade också en soffa, min kom från Bollnäs. Bakgatan såg intressant ut :) Vattenskål till sin fyrbente vän gillas i det där lilla huset :) Första skyltbiden fick du in otroligt många skylar i. Fint.

    SvaraRadera