fredag 20 oktober 2023

färgsprakande fredag # 23

Min japanska lönn.

Prydnadskörsbärsträd.

Amerikanskt blåbär


Hortensia


En gullig liten svamp i gräsmattan


Triss i jordgubbsblad.

De röda bilderna tillägnar jag Ama som älskade rött och oktober var hennes födelsedagsmånad. 


Min Perovskia blommar ännu.

Nu börjar även träden skifta i färg, men höstsådden den lyser grön.

Alla bilder är tagna söndagen den 15/10




Jag kör 52 färgsprakande fredagar, häng på om du vill!
Finns inga regler som säger att det ska vara färgsprakande växter, allt färgglatt är välkommet.  
Trevlig helg!


10 kommentarer:

  1. Så vackra nyanser du bjuder på :) Vi startar fredagen så! Här är det inte ljust ännu men fått flera indikationer hur bilar ligger huller om buller i dikena. Köer på E4:an osv. Så fint att du tillägnar Ama. Vad bra att du sätter ut namnen, en annan som bara kan tyda Gran & Tall ;) Den där japanska lönnen fastnar jag skarpt för. Triss i jordgubbsblad, så fint. Din Perovskia bombload också vackert :) Önskar dig en trevlig fredag!

    SvaraRadera
  2. Härliga färger från din trädgård! Så fint att du tillägnar Ama, saknar hennes blogginlägg!

    SvaraRadera
  3. Så vackra nyanser och mestadels i rött. Jag diggar rött också precis som Ama. Ama kommer igen i mycket i tankarna.
    Jag sprakar även idag.
    Trevlig fredag!

    SvaraRadera
  4. Men wow... vilka härliga färger du bjuder på dagen till ära! Din Japanska lönn är helt magiskt vacker och så fint att du tillägnar Ama, rött är en fantastiskt härlig färg och man dras till många olika minnen som julen och även många hus som är röda liksom även många äldre målar sina naglar röda i alla olika nyanser av rött såklart. Jag är i närheten av den röda nyansen inne hos mig idag.. :)
    Önskar dig en jätte fin och härlig Fredag och även helg! Kram

    SvaraRadera
  5. Tack för dina vackra och färgsprakande bilder! Alla verkligen lyser! Och viss är Ama med oss. Särskilt i oktober som ju var hennes födelsedagsmånad och då hon firade hela månaden.
    Har många fina minnen av roliga möten med henne och Anders.

    SvaraRadera
  6. För en vecka sedan var det faktiskt fortfarande nästan-sommar, men sedan fyra dagar tillbaka har hösten/vintern gjort entré med svinkalla temperaturer. Det syns inte minst på träden, som varit gröna ovanligt länge i år.
    Din bildkavalkad är verkligen färgsprakande. Ser redan nu fram emot nästa års blomsterskörd hos dig:-)

    PS. Så fint av dig att dedikera inlägget till alla vårs älskade Ama.

    SvaraRadera
  7. Hösten kan verkligen vara färgsprakande! Även jag är med denna fredag!
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  8. Har problem att kommentera hos Dig, jag försökte igår och det gick inte… nu testar jag om jag kan kommentera dagens inlägg här på Ditt fredagsinlägg: Så härligt 😍 jag tycker att skog ger energi och är en passionerad trädkramare ☺️
    Fina bilder 🤩
    /åsa

    SvaraRadera
  9. Ljuvliga bilder och du kan då namnen på allt, kände igen en hel del här hemifrån, tack! Fast de namnen göms och glöms snart. Gulliga svampen är en skäggriska. Kram

    SvaraRadera