onsdag 25 oktober 2023

höstpiff.....

.... med förändring
....så fick då julrosen Happy Day flytta in i en trälåda. Hittade en grankotte på trädäcket, vet inte hur den hamnat där men jag tackar och tar emot. Tycker att den passar in bra bredvid krukan, borde kanske gå till skogen och plocka några till. Det är ju mycket som blåst ner de senaste tiden.

Uppdaterar installationen med en ljuslykta. 
Jag har ju batteridrivna värmeljus med timerfunktion...... någonstans.

Sen blev det en samplantering av Murgröna, Plättarna i luften och en Ljung. 


Min lilla gran har också fått  flytta fram. Den där granen har hängt med i många år nu, vet att jag köpte den på Ikea för 60kr- det var ett bra köp.  Jag har bara kostat på den lite mer jord och en större  kruka.  Dekorationsträdet tänker jag tända i november, det är också utrustat med timerfunktion. Minns inte vad växten i den vita krukan heter. Den får stå där ett tag till då den satt nya knoppar.  När den blommat klart ska jag  gräva ner den på vinterförvaring i landet. 





















8 kommentarer:

  1. Att få heta Happy Day är ju toppen, då kan man ju inte bli annat än Happy Day, vilket nog alla julrosor egentligen är. Man blir ju happy av dem. Grankottens väg till en Happy Day, jag börjar skriva i hjärnan, en liten saga, kanske? Så vackert du dekorerar. Själv funderar jag på pumpor...
    Ha en fin dag! 🤍

    SvaraRadera
  2. Så vackert! Du skulle gärna få komma hit och vara kreativ i min trädgård :) Kram

    SvaraRadera
  3. Så kreativ Du är och fint blir det 🤩 här har det mesta er eller mindre försvunnit i det vita dom fallit ner från himlen 😜
    Ha en fin mitt i veckan dag 👋 åsa

    SvaraRadera
  4. Alla blommor måste känna sig Happy med dig🥰 vilken fin installation!

    SvaraRadera
  5. Du är en mästare på att fixa till det så det blir fint ... alla årstider!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jättefint! Kul med kotten som hittade dit alldeles själv! Ha en fin onsdagkväll!

    SvaraRadera
  7. Det spelar liksom ingen roll om det 'r vår, sommar, eller höst - hos dig är det alltid levande. Du skapar utsmyckningar som är anpassade till årstiden och alltid så himla fina. Din kreativitet kan man verkligen inte klaga över;-)

    SvaraRadera
  8. Så fint du gjort! Verkligen ögongodis. Du är verkligen duktig på att få till det så fint. Extra roligt att kotten kom dit av sig själv.

    SvaraRadera