söndag 8 oktober 2023

skyltsöndag #439

Igår när jag öppnade ytterdörren så möttes jag av vad nattens storm ställt till med.
Min stora fina pelargon 'Maverick Star' hade fått sig en flygtur från skådebordet och ner på  cementplattan. 

En Hortensia hade också fått vingar och alla lecakulor som var i botten av krukan hade rullat ut.

Locket på min förvaringpall/bord. 


Snart är det dags att börja mata fåglarna, har nu köpt hem jordnötter och en stor hink med talgbollar, men jag ska köpa mer talgbollar. 

Igår åt vi lunch på stan.
När vi väntade på pizzan så fick jag syn på en söt liten skylt högt upp på en hylla. (Vi behövde inte mer mat efter den lunchen).



Även att det stod Affogato på dessertmenyn - det var tvärstopp.
Vädret slog verkligen om till höst nu under helgen, men rosorna blommar fortfarande fint.

Skyltar med min nya tvålbehållare i köket

Efter två nätter med usel sömn så stämmer dagens ord väldigt bra in på hur jag känner mig.
Hoppas att det rättar till sig för det är en intensiv jobbvecka som kommer.

Den som håller i skyltsöndag är bästa BP:





16 kommentarer:

  1. Hoppas du kan sova gott i natt! Ibland blir sömnen verkligen inte som en önskar. Höstens vindar har ställt till det för dig, men glädjande att rosen fortfarande blommar .)

    SvaraRadera
  2. En och annan storm har ju rört till det på vår balkong här, man får nästan limma fast krukorna om man vill vara säker på att det står kvar. ;)

    Den där pizzan såg riktigt god ut, mums.

    Ha en fin söndag. :)

    SvaraRadera
  3. Fy för att det blåser och stör din skönhetssömn. Far grejor hit och dit med här, men jag störs inte, är man sjöman i blodet så är man :) Men du Pizzan!!! Vad heter den? Jag har tagit en bild på den och ska visa upp på mitt Pizza hak nästa gång och beställa en likadan :) (vem vet det kanske blir redan idag) En fortsatt trevlig söndag.

    SvaraRadera
  4. Kombinationen med sista bilden och din beskrivning ovanför är underbar :)

    SvaraRadera
  5. Sover också lite si och så, väldigt tråkigt men svårt att åtgärda. Den där menyn såg väldigt frestande ut måste jag säga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. PS och himla trist när blåste ställer till det så där!!!! synd på så fina växter!

      Radera
  6. Sömn är viktigt så jag hoppas Du får sova bättre nu… man blir ju helt fel när sömnen uteblir.
    Blåsigt värre… ogillas.
    Pizza ger ofta paltkoma ☺️
    Ha en fin fortsättning på denna söndag 👋/åsa

    SvaraRadera
  7. Himla trist att få omkullblåsta blommor och trasiga saker att behöva reparera. Sömnen är så viktig också, jag blir grinig om jag måste ligga vaken och dessutom ha ont.
    Bra skyltat!

    SvaraRadera
  8. Det har visst blåst en hel del över vårt land! Så trist med blommorna, hoppas du kunde rädda dem! Och hoppas du får sova bättre i natt! Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Blåst kan då ställa till det. Här har hösten kommit med nattfrost och jag tog bort en rosa bacopa från bron i fredags, som fått sig en köldknäpp. Den hade kunna vara kvar ett tag till men bytte till ljung i blomlådan.
    Söt tvålpump.
    Sista skylten stämmer verkligen när man sovit för lite.

    SvaraRadera
  10. Nej men åh vad tråkigt att dina blommor blåst ned, men jag hoppas de klarat sig ändå!
    Det är aldrig kul att finna sina blommor bort blåst/omkullvälta av div orsaker.. Denna helg har verkligen slagit om till kylan.. här var vitt på alla bilar i natt.. Jag hann rädda mina Dahlior för att ta in dem i vaser och nu har jag 3st större vaser med dessa inne.. Jag skall föreviga dessa med att ta bilder på vaserna!

    Dina skyltar var oxå fina!

    Önskar dig en fin Söndags kväll! KRam

    SvaraRadera
  11. Så ledsamt att se vad stormen förorsakat. Inte bara förstörelsen utan också att du ju måste ta itu med eländet. Hoppas att blommorna överlevde... Bara att sopa upp alla dessa lecakulor kan inte ha varit roligt...
    Som vanligt har du framförhållning och köper in restaurangmat till fåglarna redan nu. Tvålautomaten i form av en katt - hahaha:-) Har aldrig sett en sådan förut. Den är sååååå söt.
    Affogato har jag aldrig hört talas om. Googlade (såklart) och kan bara konstatera att den kombon även hade fallit mig i smaken. Å pizzan - MUMS:-)
    Nu hoppas jag att du sover bättre i natt. Inte roligt att vara död en måndagsmorgon. Ja, inte en annan veckodag heller.

    Tusen tack för din Skyltsöndag och länken:-)

    SvaraRadera
  12. Stormarna de kan de. Tur att det inte blev värre än så i alla fall, plantorna ser ju hela ut men jag vet man blir smått förtörnad av att mötas av dylikt.
    Jag har aldrig hört talas om affogato så givetvis måste jag ta reda på mera. Jag tycker att man krånglar till livet mera och mera. Vanligt kaffe i mugg och en skål med glass bredvid för min del. Är helt ok så.
    Ha en fin måndag!

    SvaraRadera
  13. Så trist med den hårda blåsten som drog fram så hårt och skadade så mycket hos dig. Sorgligt att se.
    Kul med tvålautomaten. Ska se om jag hittar en. Maken är absolut kattfantast. (Men inga katter hos oss, men han hade många ute i den åländska skärgården när han växte upp)
    Att luncha eller äta middag ute är lite extra i tillvaron och pizzan såg verkligen god ut. Men kan förstå att desserten fick vänta till en annan gång. Men den är helt även i min smak.
    Önskar dig en bra veck.a

    SvaraRadera
  14. Himla gullig höna som lånat några ägg till pastatillverkning! Så trist med blommorna som farit illa. Det var en riktig storm ett par dygn, det var nästan så jag trodde Daniel skulle flyga till väders. Hoppas John Blund hittade fram till dig igen så du slipper känna dig onödigt sliten. Tänk, för mig blir det första året på evigheter som jag inte kan mata fåglar härifrån hyreshusbalkongen...känns konstigt, men, jag kompenserar med att dagligen gå ner till Slussen och matta ankor och andra fåglar vid sjön. Kram

    SvaraRadera
  15. jag blir galen på dessa kommentarer, både blogspot och blogger har ändrat så man kommenterar anonymt om man inte är uppmärksam. Grrrr

    SvaraRadera