torsdag 26 oktober 2023

jag har sagt det innan...

...och jag säger det igen:
Jag måste ha världens trevligaste frisör.  När jag skulle gå hem igår efter att jag hade klippt luggen så tar hon fram en present. 




 



Ska bli så spännande att smaka. 

Hon brukar ju få buketter av mig och i år har jag även delat med mig av vindruvorna.

Hon har i sin tur delat med sig av druvorna till sina föräldrar. Nu hade hennes pappa en önskan om att få 4 "pinnar" när jag klipper rankan i vinter. 

Klart att han ska få 4 pinnar, det roliga är att min pappa i tisdags också bad om pinnar av min ranka då jag klipper den i januari - men han sa att att han ville ha alla jag klippte av. Det finns så att det räcker till dem båda. 
(Vinrankan ska klippas i januari för att den ska ge frukt till hösten. De grenarna man kortar in/klipper bort går att sätta och på så sätt driva upp en ny vinranka)


6 kommentarer:

  1. Fina gåvor ni ger varandra! Ha en fin torsdag, som snart börjar ljusna här, så katterna ska strax få frukost!

    SvaraRadera
  2. Så fint att Ni både ger och tar, precis som det ska vara i ett gott förhållande 💕
    👋/åsa

    SvaraRadera
  3. Vad trevligt! Och säkert smakar det bra. Och visst är det fint att dela med sig av det en har. Lycka på olika sätt.

    SvaraRadera
  4. Det var jag igen som blev anonym. Men det är jag ju inte.
    Kram
    Ditte

    SvaraRadera
  5. Din frissa har även världens trevligaste kund:-) Jättekul att ni byter "presenter" med varandra. Ge och ta när det är som bäst. Skoj också att du delar med dig av pinnar. Ja sa ju det för ett par veckor sedan - om ni blir fler som "odlar" vindruvor blir det nog snart en vingård i din stad:-)

    SvaraRadera
  6. Men så roligt ! Fantastiskt med dessa byten av presenter ju!

    SvaraRadera