fredag 27 oktober 2023

färgsprakande fredag #24

Bilder från en sensommardag i Söderköping. (Solhattar och Rudbeckia)

Gula vattenslangar på bryggan vid  hamnen.

Fina Petunior både vid lekplatsen och vid bron.

Färgglada glassar, eller en är mer sprakande än den andra.... 


Undrar hur nästa års glassmeny kommer att se ut? Den rosa pärmen blir ju densamma - men innehållet brukar ju ändras till varje säsong.

Jag kör 52 färgsprakande fredagar, häng på om du vill!
Finns inga regler som säger att det ska vara färgsprakande växter, allt färgglatt är välkommet.  
Trevlig helg!





9 kommentarer:

  1. Vilka färgglada glassar, ja än mer sprakande än den andra.... kan bara gissa hur det hela smakade :) Göta kanalleden bara så vackert. För 100 år sedan skulle vi 4 grabbakompisar åka den med min dåvarande båt från Göteborg och uppöver... allt var väl planerat med frakt ned å allt... då vart en kär och en till backade ur, då vart det hela för dyrt för två. Du kör så fint med sensommaren än, jag nallade lite på vintermotiv som dök upp förra fredagen. Trevlig fredag LillaSyster :)

    SvaraRadera
  2. Mums för färgsprakande glassar! Lockar mig att åka på utflykt snart, till ett glasscafe vid havet. Men nej, det blir inte den här helgen i alla fall. Men sugen blev jag!

    SvaraRadera
  3. Färger är livet det och du har målat hela världen med sådana idag. Dessutom till viss del i glassform.
    En fin fredag önskas!

    SvaraRadera
  4. Wow, så färgsprakande det var i Söderköping, ett ställe som jag hört mycket om (glassen) men aldrig varit där.

    SvaraRadera
  5. Ja, den glassen är ju världsberömd har jag förstått. Nästan så att jag blir lite småsugen där;-)
    Smart av dig att samla på dig en massa färgsprakande bilder under sommaren, så nu har du ett perfekt förråd under vintermånaderna. Det är ju just den här årstiden som man inte kan få nog av färg:-)

    SvaraRadera
  6. Söderköping är ju en fin stad i sig och än vackrare när den som här sprakar av färg. Glassen har jag testat och även jag tyckte den var god och färgglad.
    Lite pigga och färgglada blommor muntrar alltid upp.

    SvaraRadera
  7. Nu får vi snart se en massa julstjärnor som lyser upp i handeln, sen allt julpynt i alla tänkbara färger. Inga problem att hitta sprakande färger, jag föredrar dock dina blommor alla gånger! Trevlig helg

    SvaraRadera
  8. En härligt färgsprakande fredag hos dej, petuniorna är ju makalöst vackra! Jag försökte vara med i din färgsprakande fredag, men den är inte så färgrik som din!

    SvaraRadera
  9. Jätte härliga färger hos dig och inte tala om de läckra glassarna! mumsigt gott kan jag gissa på.. Jag som älskar glass!

    Önskar dig en fortsatt trevlig helg!
    Kram

    PS. Deltar igen till veckan!

    SvaraRadera