söndag 29 oktober 2023

skyltsöndag #442

Igår när jag skulle ta ett varv i spåret så möttes jag av de här skyltarna.

Klart att jag vågade..... det var ju på eftermiddagen.  
Inte att rekommendera att gå i skogen och snubbla omkring på hala trädrötter och stenar i mörker. För spökspåret var lagt utanför ordinarie elljusspår.









Här hittade jag lite som ännu inte var utplacerat.


Här såg jag även de som placerat ut föremålen, nu är de inte zombier utan jag har valt att sudda ut dem lite. 

Själv är jag inte mycket för Halloween - inget jag firar. 
Men om spökspåret bidrar till att ungarna kommer ut en stund i friska luften så är det ju toppen =)

Den som håller i skyltsöndag är bästa BP:

12 kommentarer:

  1. WOW! Du har kreativa människor i din närhet! Härligt skrämmande och läskigt! Snyggt jobbat av dem som fixat ... och snyggt skyltat av dig!

    SvaraRadera
  2. Verkar ha varit en jättekul spökvandring. Toppbetyg på din skyltning!

    SvaraRadera
  3. WOW!!! Det är nog den första spökvandringen jag sett. Här hemma alltså. Och det var inte ens en förskola som la ut grejerna. Det var ju vuxna:-) Kanske från kommunen, och jag gissar att de haft himla roligt medan de gjorde spökslingar.

    Perfekt att du valde göra din runda just där och då:-)

    Suveränt skyltat! Tusen tack för länken och din spooky och scary Skyltsöndag:-)

    SvaraRadera
  4. Haha, knäppgökar blir det gott om en sådan här helg. Huvudsaken är att folk är roade och kommer ut i naturen. Hoppas att de plockar bort halloweengrejerna efteråt också. Jag är inte heller för halloween men för den skull så kan det vara roligt att så på roligheterna.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Inget vi firar heller men kul med "spåret" där, spökvandringar kan ju vara häftigt, vilket det tycktes vara, toppen.

    Ha en fin inledning på nya veckan. :)

    SvaraRadera
  6. Roligt att få följa med på en spökvandring på dagen som inte är speciellt läskig men vet att besökare brukar bli vettskrämda på spökvandringar. En kompis är med varje år och spökar för folk och tycker att det är roligt när besökarna blir rädda och springer iväg och skriker. Jag har varit med och fotat en gång och då hörde man hur folk skrek lång väg. :-D Firar inte heller Halloween.

    SvaraRadera
  7. Jösses, vilken spökvandring! De där inlindade liken är lite väl läskiga tycker jag!
    Imponerande vilket jobb de har lagt ner!
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  8. Nej, "Hall och vin" som vår vän Ama sa är inget för mig. Inte alls. Men vad trevligt med detta spår. Och inte minst om det kan locka barn och ungdomar och även äldre att komma ut och röra sig. Ett fint jobb.
    Och visst hade jag gått rundan.
    Fina skyltar

    SvaraRadera
  9. Nej själva Halloween applåderar jag inte heller, men denna spökstig var ju enormt fin! eller spöklik kanske....med mycket möda har man åstadkommit en riktigt läskig promenad. Tummen upp tycker jag! Och att du tordes! Men, det var ju innan skymningen föll..

    SvaraRadera
  10. Härliga skogs skyltar! Antar barnen gillade detta?

    Ha en fin vecka! :)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Så trevligt ordnat, där tar ni detta på allvar :)

    SvaraRadera